tohtoreita promootiossa

Yliopistonranta 5
65200 Vaasa
Suomi

Tervetuloa kansallisille tohtorikoulutuspäiville Vaasaan! Vuoden 2023 teemana on ”Tohtorikoulutuksella tulevaisuutta”.

Päivän aikana luodataan laajasti tutkimuksen ja tohtorikoulutuksen roolia tulevaisuuden yhteiskunnassa. Minkälaisia työelämätaitoja tulevaisuuden tohtoreilta vaaditaan ja miksi työnantajat haluavat palkata tohtoreita? Iltapäivän pienryhmäkeskusteluissa puolestaan pohditaan tekoälyn käyttöä tohtoriopinnoissa, väitöstutkimuksen rahoittamista, tohtoriopiskelijoiden yhteisöllisyyttä sekä tohtoriopintojen sisältöjä ja tavoitteita.

Toivotamme tervetulleiksi kaikki tohtorikoulutuksen kehittämisestä kiinnostuneet, erityisesti tohtoriohjelmien ja tutkijakoulujen johtajat, tohtorikoulutuksen hallinnon ja kehittämisen parissa työskentelevät sekä tietysti väitöskirjojen ohjaajat ja väitöskirjatutkijat.