Päivitetty 9.8.2023 | 13:08

Paikka

Suomi

Image

Digin ja ihmisen ihanasti ja inhimillisesti yhdistävä kolmen Teamsin sarja, 3 x 60 minuuttia, toimistoajan jälkeen: ma 14.8., to 17.8. ja ma 21.8. klo 16.30–17.45. Voit osallistua kotoa, toimistolta tai jostakin kuudesta eri yhteiskatsomosta. Välipalaa tarjolla klo 16.00 alkaen.

Kun asenne digitekemistä kohtaan muuttuu myönteiseksi, osaaminen kehittyy, työhyvinvointi lisääntyy ja työurat pitenevät. Tässä koulutuskokonaisuudessa:

• Osallistujat ymmärtävät miksi digi saattaa näyttäytyä mörkönä ja miten mörkö selätetään.
  • Osallistujat saavat konkreettisia työkaluja, jotka auttavat suhtautumaan digiin rennosti ja ehkäisemään kuormittumista.
  • Osallistujat tunnistavat oman työn kannalta olennaiset digityökalut ja kuinka työyhteisössä voidaan tukea toinen toista digiviidakossa.
  • Osallistujat pääsevät käyttämään vuorovaikutteisen osallistumisen työkalua Mentimeteriä (ohjeet saat ennen koulutusta, opastetaan). Saat myös kurkistukset Teamsin käyttöön, ruuduntallenusohjelma Screen Paliin ja interaktiivisia kuvia ja videoita luovaan ThingLinkiin.

Kenelle? Koulutuskokonaisuus soveltuu johtajille, esihenkilöille, HR-ammattilaisille – tarkemmin ajatellen ihan meille kaikille digitalisaation pyörteissä ihmetteleville. Pääkohderyhmänä ovat konkariosaajat yrittäjinä, työnantajina ja työntekijöinä.

Keneltä? Kouluttajat Sanna-Riikka Valtonen ja Pirkko Tavaila.

Ohjelma

Välipala tarjolla yhteiskatsomoiden paikkakunnilla klo 16. Ohjelma alkaa klo 16.30.

ma 14.8.2023: Diginatiivi ja digijäykkis työn ääressä

• Iskikö digipaniikki loman jälkeen? • Miksi digi hirttää kiinni?

to 17.8.2023: Aivot digityössä

• Kuormituksen purkaminen paineen alla • Aivojen tukeminen digiaikana

ma 21.8.2023: Ei digiloikkaa vaan yksi digiaskel kerrallaan

•  Oman työn kannalta relevantit digireleet ja niiden priorisointi • Muiden tukeminen digityössä

Ilmoittautuminen

Voit ilmoittautua koulutuskokonaisuuteen tästä. Ilmoittaudut kaikille kerroille yhdellä lomakkeella. Ilmoittautuminen on auki 21.8.23 saakka, joten voit tulla mukaan myös kokonaisuuden jo alettua. Koulutus on maksuton.

Yhteiskatsomot eri kunnissa. Koulutuskokonaisuuteen voi osallistua itsekseen osallistumisen sijaan yhteisessä digikatsomossa mukavasti porukassa SeAMKin tiloissa ja useiden kuntien alueella. Voit ilmoittautuessa valita, osallistutko itsenäisesti etänä vai saavutko yhteiskatsomoon Frami F Seinäjoki tai jollekin muulle paikkakunnalle.

• kotoa tai toimistolta
  • tulen Seinäjoen yhteiskatsomoon Frami F auditorio F110
  • tulen Alajärven yhteiskatsomoon HUBI25
  • tulen Suupohjan alueen yhteiskatsomoihin 14.8. Parran Luontolaituri (Teuva), 17.8. Teuva Working Hub (Teuva) sekä 21.8. maakuntakorkeakoulun toimisto (Topeeka 47, Kauhajoki)
  • tulen Kurikan yhteiskatsomoon Yrityspalvelupiste Formu, Keskuspuistikko 14, KURIKKA
  • tulen Kauhavan yhteiskatsomoon (paikka tarkentuu myöh.)
  • tulen Alavuden yhteiskatsomoon (paikka tarkentuu myöh.)

Osallistuminen. Ilmoittautuneet saavat muutama päivä ennen tapahtumaa muistutusviestin sähköpostiinsa. Viesti sisältää osallistumiseen tarvittavan etäyhteyden Teams-linkin ja muuta ennakkotietoa. Koulutus tallennetaan digitaalisesti. Osallistujien tietoja ei näy tallenteessa.

Digipanikoijasta digiosaajaksi on Digiosaamisen kehittäminen Etelä-Pohjanmaan pk-yrityksissä DIKO -hankkeen viimeinen, yhteenvetävä koulutus. DIKO on ESR-rahoitteinen hanke 2021 -8/2023.

Hanketta koordinoi Seinäjoen ammattikorkeakoulu SeAMK. Projektikumppanina on Vaasan yliopisto.