Peppi korvaa WebOodin syyslukukaudella 2021

Yliopiston opiskelijoita

Peppi korvaa WebOodin viikolla 46
Vaasan yliopisto ottaa käyttöön uuden opintotietojärjestelmän syyslukukaudella 2021, kun WebOodi vaihtuu Peppi-järjestelmäkokonaisuuteen. Peppi on opetuksen suunnittelun, tilavarauksen sekä opiskelija- ja opintorekisterin muodostama tietojärjestelmäkokonaisuus, jossa toiminnot on jaoteltu työpöydittäin eri käyttäjäryhmille.

Opiskelijan työpöydällä voit suunnitella opintojasi, seurata edistymistäsi, varata tapaamisaikoja, ilmoittautua opintoihin, hankkia opiskelutodistuksen ja opintosuoritusotteen, hakea muualla suoritettujen opintojen hyväksilukemista sekä tarkastaa ja muokata omia yhteystietojasi.

Loka-marraskuussa käyttökatko
Loka-marraskuussa on noin kolmen viikon mittainen käyttökatko, jonka aikana opintotietojärjestelmien tietoihin ei voida tehdä tallennuksia. Tilannetta kannattaa ennakoida ja suunnitella omat opinnot huolellisesti.

Kaikki opintosuoritukset tallennetaan Peppiin käyttökatkon jälkeen, mutta järjestelmän vaihdos ja käyttökatko hidastavat suoritusten tallennusta ja tutkintotodistusten tekoa. Loppuvuoden palveluissa on siis odotettavissa ruuhkaa. WebOodi siirtyy käyttökatkon alkaessa lukutilaan, joten voit tarkastella käyttökatkon alkamisajankohtaan mennessä kertyneitä opintojasi myös käyttökatkon aikana. Opetus ja opiskelu jatkuvat käyttökatkon aikana normaalisti.

Käyttökatkon aikana ja sen jälkeen loka-marraskuussa opetukseen ja tentteihin ilmoittautuminen ei ole WebOodissa enää mahdollista. Seuraa myöhemmin tulevia tarkempia ohjeita, miten ilmoittautumiset ja mahdolliset opetusaikataulumuutokset hoidetaan lokakuun puolen välin jälkeen.

Suunnitteletko valmistumista loppuvuodesta 2021? Ennakoi!
Suorita mahdolliset rästiin jääneet suoritukset ja hae hyväksiluvut opintorekisteriin jo nyt.

Syksyn valmistumispäivät
Todistuspyynnön viim. jättöpäivä                     Valmistumispäivä
KAIKKI suoritukset rekisterissä

13.8.2021                                                               27.8.2021
27.8.2021                                                               10.9.2021
10.9.2021                                                               24.9.2021
4.10.2021                                                               18.10.2021
29.11.2021                                                             20.12.2021
17.12.2021                                                             31.12.2021 (todistukset toimitetaan tammikuussa 2022)

Lisätietoja: https://www.uwasa.fi/fi/opiskelijat/valmistuvalle

Infoja, kyselytunteja ja koulutusta
Pepin käyttöön on tulossa monenlaista tukea ja apua. Pepin käyttöohjeet kootaan sähköiseen Peppi-käsikirjaan, jonka ensimmäinen versio julkaistaan elo-syyskuun aikana. Tämän jälkeen käsikirjaa päivitetään ja täydennetään käyttöohjeilla ja muilla tarpeellisilla tiedoilla. Peppiin liittyviä uutisia, keskusteluja ja tapahtumia löytyy Moodlen Peppi-info alustalta. Peppiin liittyviä kysymyksiä ja ideoita voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen peppi@uwasa.fi. Opiskelijoiden Peppi asiantuntijaryhmää vetää ja työryhmän toiminnasta lisätietoja antaa Elina Alho.

OPISKELIJAN TO DO -LISTA

KESÄLLÄ 2021

Seuraa Peppi-tiedotusta opiskelijoiden uutisissa ja Moodlen Peppi-info alustalla.
 Jos suunnitelmissasi on valmistua vuoden 2021 aikana, suorita mahdollisesti rästiin jääneet opinnot ja hae hyväksiluvut rekisteriin.

SYYSLUKUKAUDEN 2021 ALKAESSA

Tutustu lukuvuoden 2021–2022 voimassa olevaan opetussuunnitelmaan (opinto-opas).
 Suunnittele tutkinnostasi puuttuvien opintojen suoritusaikataulut.
 Mikäli koulutusalallasi on WebOodin Hops käytössä, lataa se itsellesi. WebOodin Hops ei sellaisenaan siirry Peppiin.
 Tulosta/tallenna itsellesi varmennettu opintosuoritusote WebOodista ennen käyttökatkoa. Opintosuoritukset eivät tietojen siirrossa katoa, mutta WebOodin opintosuoritusote on hyvä pitää tallessa.
 Seuraa myöhemmin tulevia tarkempia ohjeita, miten ilmoittautumiset ja mahdolliset opetusaikataulumuutokset hoidetaan lokakuun puolen välin jälkeen. Ilmoittautuminen WebOodissa on mahdollista käyttökatkoon asti.
 Seuraa tiedotusta opiskelijoiden uutisissa ja Moodlen Peppi-info alustalla. Osallistu Peppi-infoihin ja kyselytunneille.

KÄYTTÖKATKON AIKANA LOKA-MARRASKUUSSA 2021

Opiskelu jatkuu käyttökatkosta huolimatta, mutta suorituksia ei voida tallentaa käyttökatkon aikana.
 WebOodi on käyttökatkon aikana ja sen jälkeen lukutilassa. Voit tarkastella ennen käyttökatkoa tallennettuja opintosuorituksiasi. WebOodin tietoihin ei voi tehdä muutoksia, esim. päivittää Hopsia.

MARRASKUUSSA 2021 VIIKOLLA 46 - TERVETULOA PEPPI!

Tutustu rauhassa Peppiin. Monet asiat ovat entiseen verrattuna eri paikassa tai erinäköisiä.
 Tarkista Peppiin sinulle muodostunut hops. Tietojen siirrossa kaikki opintojaksot eivät välttämättä ole siirtyneet oikeaan paikkaan. Hopsin tarkistamisen ohjeet annetaan opiskelijoille syksyn aikana.
 Ilmoittaudu opintojaksoille, jos ilmoittautumiset eivät ole siirtyneet.
 Osallistu aktiivisesti Peppi-infoihin ja -koulutuksiin.
 Tervetuloa Pepin käyttäjäksi!