Ohjeistus opiskelusta vuodelle 2022

opiskelijoita pöydän ääressä
Kampuksemme on meille tärkeä oppimisen sekä kohtaamisten paikka, jossa haluamme tulevaisuudessakin yhteisömme olevan läsnä.

Vaasan yliopistossa palataan kampukselle tammikuusta lähtien terveysturvallisuus edellä ja ottaen huomioon vallitsevan koronavirustilanteen sekä viranomaisrajoitukset. Seuraamme jatkuvasti tilannetta, ja reagoimme asiaan tarvittavin toimenpitein.

Kevät 2022 on opetuksen toteutuksessa siirtymäaikaa. Valmistaudumme syksyyn 2022, jolloin tarjoamme laadukasta koulutusta kampuksella ja osin myös etänä. Keskiössä ovat uudet pedagogisesti kehittyneet monimuoto-opetusta tukevat ratkaisut. Kampuksella tapahtuva opetus suunnitellaan koulutusohjelmittain niin, että sitä on tarjolla tasaisesti läpi lukuvuoden.

Kandidaattiohjelmien toteutus vuonna 2022

Haluamme uusien opiskelijoiden kiinnittyvän yhteisöömme heti opintojen alussa, mikä tarkoittaa, että kandiohjelmien ensimmäisen ja toisen vuoden kurssit järjestetään pääosin kampuksella. Pyrimme siihen, että syksystä 2022 lähtien ensimmäisen vuoden opintojen sisällöistä vähintään kolmannes tunneista järjestetään kampuksella. Mitä pidemmälle opinnot etenevät, sitä enemmän tarjoamme opiskelijalle vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Ensimmäisen kandiopintovuoden massaluennot voidaan toteuttaa edelleen verkossa. Jos kurssi toteutetaan verkossa, kurssilla järjestetään harjoitus- ja ryhmätöitä myös kampuksella.

Kevätlukukauden opetus mukailee syksylle 2022 annettua ohjeistusta.

Maisteriohjelmassa opiskelu vuonna 2022

Maisteriopiskelu suunnitellaan joustavaksi opiskelijoidemme tarpeiden mukaan. Varsinkin toisen vuoden opinnoissa on mahdollisuus suorittaa kursseja myös etänä kampuksella tapahtuvan opetuksen lisäksi kevät- ja syyslukukaudella 2022.

Tavoitteenamme on, että syksystä 2022 lähtien ensimmäisen vuoden maisteriopinnoista vähintään kolmasosa kurssisisällöistä järjestetään kampuksella. Koulutusohjelmaan voidaan normaalien viikkotuntien vaihtoehdoksi suunnitella esimerkiksi kampuspäiviä, jolloin kampuksella toteutettavia kurssien aktiviteetteja kootaan samoille päiville.

Lue lisää: Opiskelijoiden koronavirusohjeistus

Lisätietoja

Koulutuksesta vastaava vararehtori Annukka Jokipii, p. 029 449 8482, annukka.jokipii@uwasa.fi