Marko Järvenpää dekaaniksi Laskentatoimen ja rahoituksen yksikköön

Marko Järvenpään kuva
Kauppatieteiden tohtori Marko Järvenpää on nimitetty Vaasan yliopiston Laskentatoimen ja rahoituksen akateemisen yksikön dekaaniksi. Järvenpää aloittaa tehtävässä 1. tammikuuta 2022.

Nykyisen dekaani KTT Helinä Saarelan dekaanikauden päättyessä 31.12.2021 hän jatkaa työskentelyä Vaasan yliopiston strategialähtöisissä projekteissa muun muassa koulutuksen kehittämiseen liittyen.

Järvenpää työskentelee tällä hetkellä Vaasan yliopistossa laskentatoimen professorina. Hän toimii myös Laskentatoimen ja rahoituksen yksikön varadekaanina. Aiemmin Järvenpää on ollut laskentatoimen professorina ja oppiaineen johtajana Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulussa. Tämän lisäksi hän on työskennellyt muun muassa Seinäjoen ammattikorkeakoulussa, Porin yliopistokeskuksessa sekä Turun kauppakorkeakoulussa. Järvenpää väitteli kauppatieteiden tohtoriksi laskentatoimen alalta vuonna 2002 Turun kauppakorkeakoulussa. Hänen dekaanikautensa kestää 31.12.2025 saakka.

Dekaani johtaa akateemisen yksikön toimintaa, vastaa sen tuloksellisuudesta, taloudesta ja tehokkuudesta sekä toimii yksikön työntekijöiden esimiehenä. Tehtäviin kuuluu myös akateemisten yksiköiden ja tutkimusalustojen välisen ja akateemisen yksikön yhteistoiminnan edistäminen. Dekaani vastaa koulutusohjelmien laadun kehittämisestä ja valvomisesta.

Rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291, jari.kuusisto@uwasa.fi
Professori Marko Järvenpää, p. 029 4498440, marko.jarvenpaa@uwasa.fi