Tohtoripromootio on osallistujilleen hauska juhla ja pitkän uurastuksen päätös

Vaasan yliopistossa järjestetään tohtoripromootio 26.–28.5. Tilaisuudessa promovoidaan 43 yliopistossa väitellyttä tohtoria ja vihitään kunniatohtoriksi 10 yhteiskunnallisesti tai tieteellisesti ansioitunutta henkilöä. Promootio järjestetään Vaasan yliopistossa nyt neljännen kerran.

Promootio on siihen osallistuville tohtoreille pitkän uurastuksen päätös. Osallistumisella kunnioitetaan akateemisia perinteitä, ja juhlassa tavataan vanhoja ja uusia tuttavia. Odotuksissa on arvokas ja samalla hauska ja ikimuistoinen juhla.

Yliopiston viestintä on haastatellut viittä promootion osallistuvaa tuoretta tohtoria. Yksi heistä on englantilainen, Vaasan yliopistossa kauppatieteen tohtoriksi väitellyt Adam Smale, jolle suomalainen promootioperinne on entuudestaan aivan uutta. Hänen mielestään promootio kaikessa juhlavuudessaan on mahdollisuus oppia lisää suomalaisista ja suomalaisesta kulttuurista.