YTHS:n uutiskirje

Tässä kirjeessä

• YTHS palvelee opiskelijoita koko kesän
  • Tätä kaikkea et ehkä tiennyt aivojen toiminnasta ja oppimisesta
  • YTHS huolehtii palvelujen tarkoituksenmukaisesta tuottamisesta ─ seitsemän palvelupistettä vaihtuu loppuvuoden aikana
  • Pienillä teoilla terveyttä -hyvinvointiviikko järjestetään tänä vuonna 2.–6.10.

YTHS palvelee opiskelijoita koko kesän

YTHS:n digitaaliset asiointi- ja etäpalvelut palvelevat normaalisti, ja suuremmat palvelupisteet YTHS:n kaikilla palvelualueilla ovat avoinna läpi kesän. Vaasan palvelupiste on avoinna koko kesän.

Lisätietoja kesän aukioloajoista YTHS:n verkkosivuilta kohdasta Ajankohtaista > Kurkkaa kesän 2023 aukioloaikamme täältä

Tätä kaikkea et ehkä tiennyt aivojen toiminnasta ja oppimisesta

Nykyaika ei tue pitkäkestoista keskittymiskykyä kovinkaan hyvin, kun viestintää ja uutisia tunkee joka kanavasta. Hyvä uutinen on, että aivoja voi treenata ja omaa keskittymiskykyä kehittää.

Aivotutkija ja professori Minna Huotilainen Helsingin yliopistosta painotti YTHS-päivän Armoa aivoille -webinaarissa mm. liikkumisen merkitystä aivojen oppimiskyvylle sekä arjen perusasioiden merkitystä. Lue lisää YTHS:n verkkosivuilta kohdasta Ajankohtaista > Tätä kaikkea et ehkä tiennyt aivojen toiminnasta ja oppimisesta!

Muutokset koskevat pääasiassa asiointimääriltään pieniä palvelupisteitä, joissa YTHS on hankkinut palvelut alihankintana kumppanilta. Muutosten suunnittelussa on huolehdittu siitä, että YTHS noudattaa jatkossakin palvelujen riittävää saavutettavuutta julkisilla liikennevälineillä asioitaessa.

Opiskelijaterveydenhuollon järjestämisestä vastaava Kela on hyväksynyt YTHS:n palveluverkon muutokset vuodelle 2023. Lisätietoa palvelupisteiden uudistuksesta

Huomasithan, että myös Vaasan palvelupisteellä on muutoksia ja YTHS:n yleisterveyden palvelut muuttaa Alere-rakennukseen.

Pienillä teoilla terveyttä -hyvinvointiviikko järjestetään  2.–6.10.2023

Koko viikon kestävä hyvinvointitapahtuma tulee jälleen! Laita siis jo kalenteriisi merkintä viikolle 40.

Tapahtuman tarkempi sisältö ja aikataulu julkaistaan lähempänä ajankohtaa.