Yliopisto osallistui moniviranomaisharjoitukseen

Kampus
Vaasan yliopisto osallistui Porin prikaatin organisoimaan Vaasa 22 -harjoitukseen keskiviikkona 9.3. Moniviranomaisharjoituksessa yliopisto pääsi testaamaan omaa valmiussuunnitelmaansa.

Vaasa 22 -harjoitus kokosi yhteen Porin prikaatin henkilöstön, varusmiesten ja reserviläisten lisäksi Pohjanmaan alueen viranomaisia, Vaasan kaupungin työntekijöitä sekä alueen yrityksiä ja toimijoita. Viranomaisista mukana olivat muun muassa poliisi, pelastuslaitos ja rajavartiolaitos.

Harjoitusta on ryhdytty suunnittelemaan viime vuoden syksyllä nyt vallitsevasta kansainvälisestä tilanteesta tietämättä, ja yliopiston valmiussuunnitelmaa päivitetään vuosittain.

Porin prikaatin johtama Vaasa 22 -harjoitus on yksi Maavoimien kuudesta paikallispuolustusharjoituksesta.