Uusien Opiskelijat-sivujen palaute ja jatkokehitys

Kuva opiskelijat-sivuista
Viime vuoden lopulla käyttöön otetut uudet Opiskelijat-sivut ovat olleet nyt käytössä kahdeksan viikkoa, jona aikana sivulatauksia on kertynyt jo yli 100 000.

Uusista sivuista on tullut runsaasti palautetta, jota olemme käyneet läpi nyt alkuvuoden aikana sivuston jatkokehitystä varten. Palautetta on kerätty niin sivujen alareunasta löytyvän palautetoiminnon kautta, sähköposteista, kuin Jodelissa ja Twitterissä julkaistuista kommenteistakin.

Tähän asti eniten kommentoituja asioita ovat olleet Opiskelijat-etusivun pääkuvan viemä tila, opiskelijan työkalujen sijainti ja esitystavan muutos sekä sivusisältöjen yhdistämisen myötä kasvaneet sivujen pituudet. Saadun palautteen perusteella opiskelijan pikalinkkeja onkin jo nostettu etusivulla korkeammalle sekä tervetulotekstiä tiivistetty. Yksittäisiä sivuja koskevat palautteet on välitetty niiden kohdesivuista vastaaville henkilöille.

Toivomme edelleen lisää palautetta ja kehitysehdotuksia sivuihin liittyen. Helpoin tapa palautteen antamiseen on jokaisen Opiskelijat-osion sivun alareunasta löytyvä lomake, jonka avulla voit antaa palautetta sivun hyödyllisyydestä sekä antaa sen jälkeen tarkempaa sanallista palautetta. Jos toivot että palautteeseesi vastataan, ilmoitathan palauteviestin yhteydessä myös omat yhteystietosi.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan sivuston kehittämiseen, voit auttaa meitä täyttämällä alla olevasta linkistä löytyvän käyttäjäkyselyn. Kaikille taustatietonsa ilmoittaneille kyselyn täyttäjille on luvassa myös suklaapalkinto. Kyselylomakkeella voit myös ilmoittaa halukkuudestasi osallistua sivujen kehittämiseen esimerkiksi haastattelujen tai käyttäjätestauksen kautta.

Webropol-käyttäjäkysely

Tervetuloa mukaan sivujen kehittämiseen!