Tukea seminaarityön kirjoittamiseen

Onko seminaarityö edessä ja kirjoittamisen kammo on iskenyt sinuun? Jos haasteesi taustalla ovat niin kutsutut lukemisen ja kirjoittamisen vaikeudet Datero ry tarjoaa sinulle ohjausta sekä kirjoittamisen prosessiin, että kirjoittamista helpottavien digitaalisten työkalujen käyttöön.

Kurssi on opiskelijoille maksuton.

Kohderyhmä: Opiskelijat, joilla on lukemisen ja kirjoittamisen haasteita.
Ryhmän koko: 3-8 opiskelijaa.
Työskentelytapa
: Jokaisella kerralla on oma teemansa, joka auttaa opiskelijaa kehittymään kirjoittajana. Siksi osallistuminen vaatii sitoutumista eikä siis toimi drop in periaatteella.
: Covid-19 tartuntariskin takia tapaamiset toteutetaan Zoom-ohjelman kautta.
Aika: Tiistaisin klo. 10:00.
- Syyslukukauden 2020 aikana: 3.11, 17.11, 1.12
- Kevätlukukauden 2021 aikana: 5.1, 26.1, 9.2, 9.3, 13.4 ja 4.5.

Ryhmän vetäjä: Mari Kuusisto ja digitaalisten työkalujen osuudesta vastaa Sonja Haga-Erickson.
Tiedustelut ja sitova ilmoittautuminen 29.10. klo 16.00 mennessä: sonja.haga-erickson@datero.fi
- HUOM! Ryhmään voi ilmoittautua ja liittyä vielä viikolla 46 (9.11. alkavalla viikolla).

Ryhmän vetäjä Mari Kuusisto luonnehtii sisältöä näin:
Ryhmässä tavoitteena on sekä ehkäistä kirjoittamisen jumiutumista että sulatella jo mahdollisesti syntymään päässyttä niin kutsuttua kirjoittajan blokkia. Tapaamisissa sinua tuetaan, kannustetaan ja houkutellaan palkitsevin keinoin kirjoitusprosessin aloittamisessa ja ylläpitämisessä. Tällä kurssilla opetellaan löytämään tai palauttamaan ja vahvistamaan luottamusta siihen, että kirjoittaminen sujuu ja että löydät itsellesi sopivan työskentelytavan.

Kurssin alussa sinua ohjataan lukemista ja kirjoittamista helpottavien digitaalisten työkalujen käytössä. Halutessaan opiskelija voi saada myös digityökalujen maksutonta yksilöohjausta.

Ystävällisin terveisin,
Sonja Haga-Erickson