Testaa Globaalit sankarit -lautapeliä luokkasi kanssa LUMA-viikoilla!

Image
Kansallisilla LUMA-viikoilla jaetaan oivaltamisen ja onnistumisen iloa! LUMA-keskus Pohjanmaa avaa viikkojen kunniaksi mahdollisuuden testata uutta Globaalit sankarit -lautapeliä. Tilaa materiaalit tältä sivulta ja testaa lautapeliä luokkasi kanssa. Peliä voitte testata koko helmikuun ja maaliskuun 2023 ajan ja materiaalit jäävät käyttöösi.

LUMA-keskus Pohjanmaa on kehittänyt uuden 3.-6.-luokkalaisille suunnatun kestävän kehityksen lautapelin, jossa oppilasryhmät pääsevät seikkailemaan maailmankartalla ja ratkaisemaan erilaisia tehtäviä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Pelin teemoja ovat kestävä kehitys, luonto, energia ja kulttuuri, ja pelin tehtävissä kaikki pääsevät liikkumaan, piirtämään, arvuuttamaan ja selittämään. Pelin ensimmäisessä testausvaiheessa opettajat ovat kiittäneet erityisesti sitä, miten peli kehittää yhteistyötaitoja ja muita sosiaalisia taitoja kuten säännöistä sopimista ja esiintymistä. Pelihankkeen rahoittajana on Suomen kulttuurirahaston Etelä-Pohjanmaan rahasto.

Ryhdy nyt globaaliksi sankariksi ja osallistu pelihankkeen toiselle testauskierrokselle! Tilauslomakkeen täytettyäsi saat materiaalit sähköpostiisi.

Tilaa materiaalit tästä: Globaalit sankarit -lautapelin materiaalintilauslomake

Peliä voit testata luokkasi kanssa milloin teille parhaiten sopii. Sopiva peliaika on yksi 45 minuutin oppitunti. Pelitehtävät ovat PowerPoint-muodossa, ja pelaamista varten riittää tulostaa yksi pelilauta ja niin halutessasi pelissä kerättävät neljä palapeliä. Pelaamiseen tarvitaan lisäksi tavanomaisia koululuokan tarvikkeita kuten paperia, kyniä, saksia ja teippiä. Tarvikelista ja selkeät valmisteluohjeet löytyvät materiaaleista. Peli sisältää tehtäviä usealle pelauskierrokselle. Voit pelata tehtäviä tehtävätiedostoihin valitussa järjestyksessä tai valita etukäteen luokallesi tällä hetkellä parhaiten soveltuvat tehtävät.

Peliä testattuanne toivomme, että vastaat lyhyeen palautekyselyymme, jonka avulla kehitämme peliä vielä paremmaksi. Linkin palautelyselyyn saat materiaalin mukana. Palautetta voit antaa koko helmikuun ja maaliskuun ajan. Peli valmistuu vuoden 2023 aikana ja valmiit pelimateriaalit voit tilata sivuiltamme syyskaudella 2023. Suurkiitos avustanne pelinkehityksessä!

Tutustu myös muuhun LUMA-viikkojen ohjelmaan LUMA-keskus Suomi -verkoston verkkosivulla.