Pelikoodaustyöpajoja lapsille ja nuorille Vaasa Games Dayn ja Mission Possible-tiedepäivän yhteydessä

micro:bit
Oletko koskaan koodannut peliä Micro:bit-kämmentietokoneella tai Scratch-ohjelmointiohjelmalla? LUMA-keskus Pohjanmaa tarjoaa mahdollisuuden tutustua peliohjelmointiin kolmessa työpajassa.

Tule koodaamaan pelejä kanssamme! LUMA-keskus Pohjanmaa tarjoaa 21.3.-22.3.2023 Vaasa Games Dayn ja Vaasan yliopiston Mission Possible-tiedepäivän ohessa lapsille ja nuorille kolme työpajaa, joissa on mahdollisuus koodata itse pelejä. Valitse sopiva työpaja ja ilmoittaudu mukaan 19.3. mennessä. Paikkoja on rajoitetusti. Tarkemmat ohjeet pajaan saapumisesta lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse ma 20.3.2023.

Tiistain 21.3.2023 työpajat

Työpaja: Peliohjelmointia Micro:bitillä

Kenelle: 4.-6. luokkalaisille

Milloin: Tiistaina 21.3.2023, klo 15:00-16:00

Missä: Vaasan yliopiston kampusalueella, Technobothnia-rakennuksessa (osoite Puuvillakuja 3, 65200 Vaasa), luokassa TF4109. Ryhmä noudetaan Technobothnian aulasta.

Tule tutustumaan ja koodaaman peli kämmeneen mahtuvalla Micro:bit minitietokoneella! Tässä työpajassa tutustutaan graafiseen ohjelmointiin koodaamalla yksinkertainen peli. Et tarvitse aiempaa ohjelmointikokemusta. Kokeneille koodareille on tarjolla myös vaativampi ohjelmointihaaste. Mukaan mahtuu 20 lasta.

Ilmoittaudu pajaan tästä linkistä: https://link.webropolsurveys.com/S/9FC9753E83D9AA9E

Työpaja: Ohjelmointia Scratch-ohjelmalla – koodaa yksinkertainen peli

Kenelle: 4.-6. luokkalaisille

Milloin: Tiistaina 21.3.2023, klo 17:00-18:30

Tule koodaamaan tietokonepeli Scratch-ohjelmalla! Tässä työpajassa tutustutaan lyhyesti pelin suunnitteluun ja koodataan yksinkertainen keräilypeli. Scratch-ohjelmaa voit käyttää jatkossa myös kotona, sen käyttöön vaaditaan vain tietokone ja netti. Mikäli ohjelma on sinulle tuttu voit suunnitella pajassa omaa peliä ja aloittaa sen koodaamista. Paja sopii siis kaikentasoisille koodareille. Mukaan mahtuu 20 lasta.

Ilmoittaudu pajaan tästä linkistä: https://link.webropolsurveys.com/S/243505D35AD3D917

Keskiviikon 22.3. työpaja

Työpaja: Peliohjelmointia Micro:bitillä

Kenelle: yläkoululaisille

Milloin: Keskiviikkona 22.3.2023, klo 15:00-16:00

Tule tutustumaan ja koodaaman peli kämmeneen mahtuvalla Micro:bit minitietokoneella! Tässä työpajassa tutustutaan graafiseen ohjelmointiin koodaamalla yksinkertainen peli. Et tarvitse aiempaa ohjelmointikokemusta. Kokeneille koodareille on tarjolla myös vaativampi ohjelmointihaaste. Mukaan mahtuu 20 nuorta.

Ilmoittaudu pajaan tästä linkistä: https://link.webropolsurveys.com/S/46DBB27A44142EAD

Tervetuloa mukaan pelikoodauksen maailmaan!

Yhteyshenkilö: Hanna Hankaniemi, hanna.hankaniemi@uwasa.fi, puh. 0294498753