Osallistu oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntijakoulutukseen

Dateron tilat
Oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntijakoulutus Pohjanmaalla keväällä 2023

Erilaisten oppijoiden liitto järjestää yhteistyössä Datero ry:n ja Opintokeskus Sivuksen kanssa oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntija -koulutuksen.

Oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntija on henkilö, jonka asiantuntijuus kumpuaa omasta oppimisvaikeudesta. Koulutuksessa kokemusasiantuntija saa tietoa oppimisvaikeuksista, ja eväitä siihen, miten viedä tietoa oppimisvaikeuksista eteenpäin omissa ympäristöissä ja/tai millä tavoilla tukea muita, joilla on oppimisvaikeus.

Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntijat muunmuassa toimivat kehittäjinä työryhmissä ja pitävät puheenvuoroja kouluissa, tapahtumissa ja webinaareissa. Tämän koulutuksen käyneet osallistuvat (halutessaan) erityisesti Pohjanmaalla.

Koulutukseen voi osallistua henkilö, jolla on jokin oppimisvaikeus kuten

• lukivaikeus
  • matematiikan vaikeus
  • hahmottamisen haasteita
  • tarkkaavuuden häiriö (esimerkiksi ADD tai ADHD)

Koulutus sisältää

• tietoa oppimisvaikeuksista
  • tietoa oppimisen tuen keinoista
  • Oma polkuni -työpaja
  • Meillä on oikeus olla – Omien oikeuksien julistus!
  • vertaistyöskentelyä pienryhmissä.

Maksuton koulutus alkaa 7.3.2023 ja päättyy 11.4. 2023. Tapaamiset ovat tiistaisin klo 17.30–19.00 ( 6 tiistaita), lisäksi pienryhmätapaamisia.

Lisätietoja Datero ry:n verkkosivuilla kohdassa Kokemustoiminta.