Opiskele maksuttomia tekniikan alan kursseja kesällä

Image
Haku kesän maksuttomille FITech-kursseille on nyt käynnissä. Verkkokursseilla voit tutustua muun muassa energia-alaan tai kehittää ICT-taitoja, joita tarvitset työssä. Opi esimerkiksi, millaista tutkimusta tehdään moottori- ja polttoainelaboratorioissa tai ota haltuun SQL:n perusteet.

Vaasan yliopisto on osa FITech-verkostoa, joka tarjoaa laadukkaita tekniikan alan opintoja alasta kiinnostuneille sekä työelämässä jo oleville ammattilaisille, jotka haluavat päivittää osaamistaan.

Haku FITechin kesällä järjestettäville kursseille on nyt auki. Lähes kaikki kurssit järjestetään verkossa ja suurin osa joustavasti niin, että voit aloittaa opinnot heti ja opiskella täysin omaan tahtiin. Kurssit ovat avoimia kaikille, mutta osalla kursseista vaaditaan jo jonkinlaista pohjatietoa aiheesta.

Vaasan yliopisto tarjoaa kesällä kaksi maksutonta FITech-kurssia. Introduction to engine laboratory research -kurssilla pääset tutustumaan virtuaalisesti moottorilaboratorioon ja polttoainelaboratorioon, ja niissä tehtävään tutkimukseen. Kurssi on yhden opintopisteen johdantokurssi, jonka voit suorittaa omaan tahtiin verkossa.

SQL:n perusteet -kurssilla opit käyttämään SQL-kieltä (Structured Query Language) hyödyksesi esimerkiksi silloin, kun etsit tietokannasta tietoa raportointia varten. Kahden opintopisteen kurssi järjestetään verkossa 15. toukokuuta – 30. kesäkuuta 2023. Hakuaika päättyy 7.5.2023, osallistujamäärä on rajallinen.

Tutustu kaikkiin kesän kursseihin FITechin verkkosivuilla.

Tietolaatikko

Tekniikan alan verkostoyliopisto FITech

FITech-verkostoyliopisto on perustettu lisäämään yhteistyötä tekniikan alalla. Sen tavoitteena on ohjata tekniikan alan osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin.

Vaasan yliopiston lisäksi verkostoon kuuluvat Aalto-yliopisto, Turun yliopisto, Åbo Akademi, LUT-yliopisto, Oulun yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Tekniikan akateemiset TEK ry ja Teknologiateollisuus ry.