Ongelmia kirjautumisessa?

Vaasan yliopistossa on maanantaina 30.10.2023 otettu käyttöön HAKA-kirjautumisten yhteydessä MFA-tunnistautuminen (MFA = Multi-Factor Authentication = monivaiheinen tunnistautuminen).

Alkuvaiheessa MFA-tunnistautuminen ei koske avoimen yliopiston opiskelijoita, mutta opiskelijamme ovat kuitenkin saattaneet kohdata alkuviikosta joidenkin yliopiston sähköisten palveluiden käytössä ongelmia juuri tunnistautumiseen liittyen. Ongelmat on nyt tunnistettu ja palveluiden pitäisi toimia taas normaalisti.

MFA-tunnistautuminen tullaan ottamaan todennäköisesti käyttöön myös avoimessa yliopistossa. Tiedotamme ja ohjeistamme asiasta tarkemmin, kun saamme lisätietoa ja käyttöönotto lähestyy.

Voit olla kaikissa avoimen yliopiston opintoihin ja palveluihin liittyvissä ongelmissa ja kysymyksissä yhteydessä avoimen yliopiston opiskelijapalveluihin, avoinyo(at)uwasa.fi tai 029 449 8004. Järjestelmiin ja sähköisiin palveluihin liittyvissä ongelmissa voit olla myös suoraan yhteydessä Vaasan yliopiston it-palveluihin it(at)uwasa.fi.

Selvitetään asiat yhdessä!