Kurkistus LUMA-keskus Pohjanmaan syksyyn 2023

kalenteri
Mitä tapahtuu LUMA-keskus Pohjanmaassa syksyllä 2023? Tässä lyhyt kurkistus tulevan syksyn ohjelmaamme.

Syksyllä 2023 toimintamme pääpaino on vahvasti opettajien täydennyskoulutuksessa. Jalkaudumme myös maakuntaan tarjoamalla peruskoulujen oppilaille toiminnallista ohjelmaa ja opettajille ideapajoja. Ota päivänmäärät ylös kalenteriisi! Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumiset julkaistaan syksyn kuluessa.

Syksyn ohjelman tärpit

• Lukuvuoden 2023-2024 avajaiset avoimilla ovilla kasvattajille, opettajille ja Vaasan yliopiston henkilökunnalle sekä opiskelijoille SAGA-tiedeluokassa ti 22.8.2023 klo 12-15.
  • Kasvattajille ja peruskoulun opettajille suunnattujen ideapajojen varausmahdollisuus aukeaa to 10.8. Tutustu sisältötarjontaan kotisivuillamme.
  • Kutsu meidät kylään! Oivalluksia ja ideoita -kiertue valtaa syksyllä maakuntaa. Tarjoamme neljälle alakoululle vierailupäivän, joka sisältää oppilaille suunnattuja toiminnallisia työpajoja sekä opettajille monialaisuuteen liittyvän ideapajan, jonka esimerkkiteemana on avaruus. Tarkemmat tiedot vierailupäivän ohjelmasta ja linkki kutsun lähettämiseen julkaistaan viikolla 31.
  • Ota käyttöön kestävän kehityksen monikulttuurinen lautapeli Globaalit sankarit luokille 3-6. Tule nappaamaan infot helposti lyhyestä info-webinaarista ma 2.10. klo 14:30 tai ma 6.11. klo 14:30.
  • Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa tarjolla olevat verkkokurssit "Ohjelmointia Scratch-ohjelmalla" ja "3D-tulostuksen perusteet" pyörähtävät käyntiin ke 6.9.2023.

Näiden lisäksi jatkoa saavat mm. LUMASTER-haaste, lainaustoiminta sekä SAGA-tiedeluokkavierailut, joiden osalta osallistutaan syksyllä mm. Vaasan lasten kulttuuriviikko Lätäkön ohjelmaan.