Kom med på fortbildningen Planeten och vi som Skolresurs ordnar under hösten 2023

Geologian täydennyskoulutus
Undervisar du i geografi, kemi, fysik eller biologi och är nyfiken på hur geologiska teman kopplar till din undervisning? På fortbildningen utforskar vi varför vår berggrund ser ut som den gör och hur den påverkar samhället runt omkring oss.

Målgrupp

Ämneslärare i geografi, kemi, fysik och biologi. Vi går igenom material och teman som lämpar sig för både åk 7-9 och gymnasiet och hjälper dig anpassa det enligt just dina egna behov.

Innehåll

Fortbildningen består av två sex timmar långa tillfällen med teman Geologi nära skolan och Klimatförändringens geologi. Du kan fritt välja att delta i endera eller båda tillfällena, enligt intresse. Om du är intresserad av att utarbeta ett projektarbete på bas av fortbildningen rekommenderar vi att du deltar i båda tillfällena.

Tidpunkt och ort

Technobothnia, Vasa: 12.10.2023 kl 12-18 (Geologi nära skolan) och 23.11.2023 kl 12-18 (Klimatförändringens geologi)

I Vasa förverkligas fortbildningen i samarbete med LUMA-center Österbotten

Anmälan

Anmälan sker via CRM-plattformen här. Deltagarantalet är begränsat och deadline för anmälan är en vecka före tillfället äger rum.

Läs mer på Skolresurs hemsidahttps://www.abo.fi/…/skolresurs…/planeten-och-vi/