Hyvinvointipäivä 10.4.

Vaasan yliopisto ja Vaasan yliopiston ylioppilaskunta järjestävät Hyvinvointipäivän keskiviikkona 10.4. klo 11–14.30 Mathildan aulassa.

Päivän teemana on yhdessä tekeminen.

Paikalla ovat YTHS, korkeakoulupappi, opintopsykologi, liikuntakoordinaattori, Juvenes, WSC sekä VYY.

Päivän aikana sinulla on mahdollisuus mm. mittauttaa verenpaineesi ja verensokerisi sekä testata oma kehonkoostumuksesi. Voit kokeilla myös erilaisia perinteisiä lauta- ja pöytäpelejä.

Hyvinvointipäivässä mukana myös YTHS:n psykologi, joka tarjoaa klo 13.15 ja 13.45  entisessä Warrantin huoneessa hengähdystauon opiskelijoille tietoisuustaitoharjoituksen muodossa. Tietoisuustaidot (mindfulness) ovat tutkitusti tehokas keino mm. stressin, masennuksen ja ahdistuksen hoidossa. Tietoisuustaidot ovat helposti omaksuttava työkalu epämiellyttävien tunteiden käsittelemiseen sekä psykologisen joustavuuden vahvistamiseen.