Atria Oyj lahjoittaa 20 000 euroa Vaasan yliopistolle

Atria Oyj lahjoittaa yhteensä 60 000 euroa kahdelle suomalaiselle yliopistolle ja yhdelle korkeakoulusäätiölle. Lahjoituksia saavat Vaasan yliopisto 20 000 €, Itä-Suomen yliopisto 20 000 € ja Etelä-Pohjanmaan Korkeakoulusäätiö 20 000 €.

– Elintarvike- ja ravitsemustiede sekä kauppatieteet ovat tärkeitä osa-alueita Atrialle. Näiden osa-alueiden yhdistäminen luontevasti suomalaisen kuluttajan arkeen ja on yksi isoista haasteista koko elintarviketeollisuudelle. Uusien markkina-alueiden aukeaminen Atrialle edellyttää meiltä uudenlaista kaupallista ja kulttuurien osaamista tulevaisuudessa. Haluamme tukea monipuolisesti eri tieteenaloja, toteaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn.

– Atria lahjoittaa käynnissä olevan varainhankintakampanjan aikana jo toisen kerran yliopistolle. Myös vuosi sitten yliopisto sai Atrialta tällaisen miellyttävän lahjan. Tämä kertoo Atrian halusta pitkäjänteiseen yhteistyöhön ja uskosta yliopiston tulevaisuuteen, sanoo Vaasan yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

– Atrian näkökulmasta on tärkeää, että Suomessa toimii alueellisesti elinvoimaisia yliopistoja ja korkeakouluja, kertoo Gröhn.

Lisätietoja: Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn, p. 0400 684 224.