Päivitetty 19.8.2022 | 08:08

Nyytin chat: Yksinäisenä korkeakoulussa

To 24.11.2022 | 18:00 - 20:00

Suomi

Tuntuuko siltä, että olet jäänyt opinnoissasi yksin? Eikö ole ketään, keneltä kysyisi neuvoa kursseilla tai mitään porukkaa, jossa voisi olla oma itsensä?

Tai mahdollisesti seuranasi on tunne ulkopuolisuudesta; tulenko nähdyksi omana itsenäni? Onko minulla väliä? Tai kenties kaikki on monella tapaa hyvin, mutta yksinäisyyden tunne aina välillä nousee pintaan?

Yksinäisenä korkeakoulussa -chatissä jutellaan muiden samankaltaisia tuntemuksia kokevien opiskelijoiden kanssa ja pohditaan niitä keinoja, joilla omaan tilanteeseen voisi vaikuttaa. Mikä voisi auttaa? Mitä vinkkejä muilla on? Miten tukea omaa jaksamista ja hyvinvointia?

***

Nyytin chat on paikka opiskelijoiden yhteiselle ajatusten ja kokemusten vaihdolle. Ryhmämuotoisessa chatissä jutellaan anonyymisti erilaisista opiskelijan arkea ja elämää koskettavista asioista vaihtuvin teemoin. Chatteihin pääset mukaan ilman ennakkoilmoittautumista sekä ilmaiseksi. Mukana juttelemassa chateissä kanssasi ovat aina myös Nyytin vapaaehtoiset tai työntekijä. Käyttäydythän turvallisemman tilan periaatteiden mukaisesti.

Mikäli haluat keskustella kahdenkesken anonyymisti mielenterveyden ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisten kanssa, se onnistuu Sekasin-chatissa alle 30-vuotiaille (arkisin klo 9–24 ja viikonloppuisin klo 15–24) sekä Solmussa-chatissa yli 30-vuotiaille (ma-to klo 15-19). Voit jutella mistä tahansa mieltäsi askarruttavasta asiasta tai kysymyksestä.