Päivitetty 7.4.2022 | 10:04

Nyytin chat: Vappu ei lopu raitistellenkaan

Aika
To 28.4.2022 | 18:00 - 20:00
Paikka

Suomi

Oletko aikeissa juhlia tänä vappuna vähemmällä alkoholimäärällä tai täysin holittomasti? Pohditko, miten vappurientoihin ja juhlahumuun osallistuminen tällöin sujuu, miltä se tuntuu, miten muut siihen suhtautuvat?

Vappuun on perinteisesti liitetty humalanhuuruinen juhliminen, erityisesti opiskelijakulttuurissa. Juomatapojen muutos näkyy kuitenkin myös opiskelijoiden keskuudessa – ja yhä useampi viettää vappua selvinpäin tai kohtuudella nauttien. Jo 12% korkeakouluopiskelijoista ei käytä alkoholia laisinkaan.

Onko sinulla jo kokemusta opiskelijavapuista selvinpäin, ja haluat jakaa kokemuksesi ja vinkkisi toisille? Vappu ei lopu raitistellenkaan -chatissä mukana myös  Ehkäisevän päihdetyön EHYT ry:n asiantuntija.

Tervetuloa mukaan juttelemaan aiheesta ja virittäytymään yhdessä vapunviettoon!

***

Nyytin chat on paikka yhteiselle ajatusten ja kokemusten vaihdolle. Opiskelijoille suunnatussa ryhmämuotoisessa chatissa jutellaan erilaisista opiskelijan arkea ja elämää koskettavista aihepiireistä Nyytin vapaaehtoisten ja työntekijöiden ohjauksessa. Chatteja järjestetään tiistaisin klo 15.00–17.00 ja torstaisin klo 18.00–20.00. Tervetuloa mukaan juttelemaan  rennolla otteella, mukavassa seurassa!

Mikäli haluat keskustella kahdenkesken ja nimettömästi mielenterveyden ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisten kanssa, se onnistuu Sekasin-chatissa. Voit jutella mistä tahansa mieltäsi askarruttavasta asiasta tai kysymyksestä. Chat on auki vuoden jokaisena päivänä. Lisätietoa Sekasin-chatista