Päivitetty 19.8.2022 | 09:08

To 15.12.2022 | 18:00 - 20:00
Paikka

Suomi

Mitä jos joulu ei tunnukaan mukavalta juhlalta? Ahdistaa, tuntuu yksinäiseltä tai surulliselta? Onko pakko noudattaa perinteitä?

Perinteiset käsitykset joulun viettämisestä voivat herättää monenlaisia tunteita. Jouluun liittyy usein oletus yhdessä olemisesta, turvallisuudesta ja ilosta. Onko sallittua tehdä joulusta ihan toisenlainen tai jättää koko juhla viettämättä? Mitä jos jouluna joutuukin olemaan töissä?

Tule mukaan keskustelemaan joulun herättämistä tunteista. Joulu ahdistaa -chatissä voi pohtia yhdessä erilaisia tapoja viettää joulua ja jakaa vinkkejä ristiriitaisten tunteiden helpottamiseksi.

***

Nyytin chat on paikka opiskelijoiden yhteiselle ajatusten ja kokemusten vaihdolle. Ryhmämuotoisessa chatissä jutellaan anonyymisti erilaisista opiskelijan arkea ja elämää koskettavista asioista vaihtuvin teemoin. Chatteihin pääset mukaan ilman ennakkoilmoittautumista sekä ilmaiseksi. Mukana juttelemassa chateissä kanssasi ovat aina myös Nyytin vapaaehtoiset tai työntekijä. Käyttäydythän turvallisemman tilan periaatteiden mukaisesti.

Mikäli haluat keskustella kahdenkesken anonyymisti mielenterveyden ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisten kanssa, se onnistuu Sekasin-chatissa alle 30-vuotiaille (arkisin klo 9–24 ja viikonloppuisin klo 15–24) sekä Solmussa-chatissa yli 30-vuotiaille (ma-to klo 15-19). Voit jutella mistä tahansa mieltäsi askarruttavasta asiasta tai kysymyksestä.