Päivitetty 23.1.2023 | 10:01

Nyytin chat: Aistit kuormituksella opiskellessa?

To 9.2.2023 | 18:00 - 20:00

Suomi

Huomaatko häiriintyväsi luennoilla kirkkaista valoista, epämukavista penkeistä tai muiden ohikulkijoiden liikkeistä? Onko ruuhkaisessa tilassa opiskeluun keskittyminen vaikeaa tai jopa täysi mahdottomuus? Varsinaisen opiskelun lisäksi voi opiskeluympäristön erilaiset ärsykkeet kuormittaa paljonkin.

Aistien kuormittuminen on yksilöllistä ja monet näistä asioista ovat todella normaaleja, mutta pidemmällä aikavälillä jatkuneena voivat vaikuttaa jaksamiseen. Onneksi tutustumalla omiin ominaisuuksiinsa voi oppia vähentämään kuormitusta. Opitaan yhdessä itsestämme ja toisistamme juttelemalla aiheesta! Aistit kuormituksella opiskellessa? -chatissä mukana myös Oppimisen apuvälinekeskukselta asiantuntijavieras.

***

Nyytin chat on paikka opiskelijoiden yhteiselle ajatusten ja kokemusten vaihdolle. Ryhmämuotoisessa chatissä jutellaan anonyymisti erilaisista opiskelijan arkea ja elämää koskettavista asioista vaihtuvin teemoin. Chatteihin pääset mukaan ilman ennakkoilmoittautumista sekä ilmaiseksi. Mukana juttelemassa chateissä kanssasi ovat aina myös Nyytin vapaaehtoiset tai työntekijä. Käyttäydythän turvallisemman tilan periaatteiden mukaisesti.

Mikäli haluat keskustella kahdenkesken anonyymisti mielenterveyden ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisten kanssa, se onnistuu Sekasin-chatissa alle 30-vuotiaille (arkisin klo 9–24 ja viikonloppuisin klo 15–24) sekä Solmussa-chatissa yli 30-vuotiaille (ma-to klo 15-19). Voit jutella mistä tahansa mieltäsi askarruttavasta asiasta tai kysymyksestä.