Päivitetty 4.4.2024 | 14:04

Wolffintie 31
65200 Vaasa
Suomi

Vuosittain järjestettävä alue-ennakoinnin seminaari kokoaa kaikki aluekehityksestä ja tulevaisuudesta kiinnostuneet yhteen ajankohtaisten teemojen äärelle. Tällä kertaa seminaarin teemana on hiilivapaa tulevaisuus, jota tarkastellaan mm. tutkimuksen, teknologian ja tulevaisuusosaamisen näkökulmasta.

Aika: 21.5.–22.5.2024
Paikka: Alere-kampus (Wolffintie 31, Vaasa)
Ilmoittautuminen: https://www.lyyti.in/ennakointiseminaari (7.5. mennessä)

Kohderyhmät: aluehallinnon, ennakoinnin ja tutkimuksen asiantuntijat, kuntien ja valtiohallinnon viran/toimenhaltijat, yrityskentän edustajat sekä muut kiinnostuneet

Järjestäjät: Pohjanmaan liitto, Pohjanmaan ELY-keskus, Vaasan ammattikorkeakoulu, VEBIC / Vaasan yliopisto ja Vaasan kaupunki sekä työ- ja elinkeinoministeriö ja valtioneuvoston kanslia

Seminaari järjestetään Vaasassa Alere-kampuksella Florence-salissa. Lounaat tarjoillaan kampuksen ravintolassa. Iltatilaisuus järjestetään Vaasan kaupungintalolla (Senaatinkatu 1, Vaasa). Iltatilaisuuden osallistujamäärä on rajoitettu (max 75 henkilöä).

Seminaariin voi osallistua myös etänä striimin välityksellä.

Vaasan yliopiston tutkimus- ja innovaatioalusta VEBIC on mukana tapahtumassa omalla sessiollaan tiistaina 22.5., jossa se tuo tutkimusnäkökulmia hiilivapaaseen huomiseen:
  • 12.15–13.00 Fossiilivapaa tulevaisuus
    Suvi Karirinne, johtaja,  VEBIC
  • 13.00–13.30 Navigating the Challenges of Future Integrated Energy Systems and Sustaining Resilience
    Mazaher Karimi, apulaisprofessori, Vaasan yliopisto
  • 13.30–14.00 Vihreä TKI ja teknologioiden leviäminen - Vaikutukset päästöihin ja kilpailukykyyn
    Jaana Rahko, tutkijatohtori, VEBIC
  • 14.00–14.30 Kriittinen infrastruktuuri osana kokonaisturvallisuutta
    Jyri Paasonen, tutkijatohtori, Vaasan yliopisto

Lue lisää tapahtumasta ja tutustu muuhun ohjelmaan täällä!