Vaasan yliopisto järjestää kansainvälisen älykkäiden energiajärjestelmien ja -teknologioiden SEST2021 -konferenssin

digitaalista energiaa
Vaasan yliopisto järjestää 6.–8. syyskuuta 2021 laajan kansainvälisen konferenssin älykkäistä energiajärjestelmistä ja -teknologioista. Kolmipäiväinen SEST2021 järjestetään koronapandemian vuoksi etäkonferenssina. Konferenssi on tarkoitettu niin akateemisille tutkijoille kuin energia-alan ammattilaisille ja viranomaisille.

Älykkäisiin energiajärjestelmiin investoidaan parhaillaan voimakkaasti ympäri maailmaa. Eri maat tekevät näitä investointeja varmistaakseen energian ja sähkön optimaalisen käytön sekä paremman verkon vikatilanteiden hallinnan ja palautumisen vikatilanteista. Tavoitteena on myös helpottaa erilaisten tekniikoiden, kuten uusiutuvan energian järjestelmien, sähköajoneuvojen ja älykkäiden kotejen yhdistämistä verkkoon.

”SEST on yksi energia-alan huippukonferensseista. Konferenssi tarjoaa mahdollisuuden keskustella älykkäiden energiajärjestelmien suunnittelun ja käytön erilaisista teknisistä haasteista. Konferenssiin tarjottiin jopa 425 artikkelia 54 maasta. Vertaisarviointiprosessi oli erittäin kattava, kaikilla artikkeleilla oli jopa viidestä kuuteen arvostelua. Tämä takaa konferenssiin hyväksyttyjen artikkelien korkean laadun, sanoo SEST2021 -konferenssin puheenjohtaja, apulaisprofessori Miadreza Shafie-khah Vaasan yliopistosta.

Shafie-khah muistuttaa, että älykkäät energiajärjestelmät aiheuttavat valtavia teknisiä haasteita energia- ja sähköverkkojen suunnittelussa ja integroimisessa verkkoteknologioihin. Haasteita liittyy myös verkon eri osien turvallisuuteen sekä yksityisyydensuojaan. SEST -konferenssi keskittyy kehittyneisiin menetelmiin ja käytäntöihin eri komponenttien suunnittelussa ja niiden integroinnissa verkkoon. Konferenssi kokoaa yhteen yliopistojen professoreita, tutkijoita, jatko- ja perustutkinto -opiskelijoita, viranomaisia ​​ja alan ammattilaisia.

Konferenssin pääpuhujat ovat:

• Professori Frede Blaabjerg, University of Aalborg, Tanska
  • Professori Claudio Cañizares, University of Waterloo, Kanada
  • Professori Joydeep Mitra, University of Michigan State, USA
  • Professori Carlo Alberto Nucci, University of Bologna, Italia
  • Professoro Badrul H. Chowdhury, University of North Carolina, USA.

Lue lisää konferenssin aiheista. Konferenssi on englanninkielinen.

Lue konferenssin ohjelmasta. Ohjelman muutokset ovat mahdollisia

Ilmoittaudu konferenssiin: https://vaasa.mira.se/Events/29/Apply