Vaasa Gateway saa rinnalleen Tekniikan Gateway-väylän

Vaasan yliopiston marmoriportti
Suuren suosion saavuttanut kauppatieteiden Vaasa Gateway -väylä saa rinnalleen odotetun Tekniikan Gateway-väylän lukuvuonna 2021-2022. Tutustu eri väylävaihtoehtoihimme ja tule mukaan kesäkuun verkkoinfoihin kuulemaan lisää.

Jo kolmatta kertaa käynnistyvä kauppatieteiden Vaasa Gateway-väylä saa lukuvuonna 2021-2022 rinnalleen uuden ja toivotun Tekniikan Gateway-väylän. Nämä Gateway-väylät poikkeavat ns. perinteisestä avoimen väylästä siten, että niiden opiskelijoiksi hakeudutaan erillisellä hakuprosessilla ja Gateway-väylissä suoritettavat opinnot on ennalta määritelty ja aikataulutettu. Gateway-väylissä mukana oleville opiskelijoille luvataan tutkinto-opiskelijan paikka, kunhan määritellyt opinnot on suoritettu annettujen määräaikojen puitteissa vähintään keskiarvolla 3. Haku molempiin Gateway-väyliin avataan jälleen elokuun alussa, tiistaina 3.8.2021 klo 10.

Vaasa Gateway - väylä kauppatieteiden tutkintoon

Kauppatieteiden Vaasa Gateway-väylään hyväksytään lukuvuonna 2021-2022 ilmoittautumisjärjestyksessä yhteensä 30 sellaista opiskelijaa, joilla ei vielä ole aikaisempia korkeakouluopintoja. Mukaan päässeet opiskelijat suorittavat pääosin kauppatieteiden ensimmäisen lukuvuoden opintoja 60 opintopisteen verran. Lukuvuoden 2021-2022 Vaasa Gateway-väylässä on kriteerit täytettyään mahdollista hakeutua tutkinto-opiskelijaksi johtamisen ja organisaatioiden, markkinoinnin, kansainvälisen liiketoiminnan, digitaalisen markkinoinnin tai talousoikeuden opintosuuntiin.

Tekniikan Gateway - väylä automaation ja tietotekniikan opintosuuntaan

Lukuvuonna 2021-2022 ensimmäistä kertaa käynnistyvä Tekniikan Gateway on 20 opintopisteen väylä automaation ja tietotekniikan opintosuuntaan. Vaasan yliopiston avoimen yliopiston tietotekniikan ja automaation opintosuuntaan kuuluvia ennalta määriteltyjä väyläopintoja opiskelemaan valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä ensisijaisesti 10 sellaista opiskelijaa, joilla ei ole aikaisempia korkeakouluopintoja (korkeakoulututkintoa tai opintoja avoimessa yliopistossa tai AMK:ssa). Ennalta määriteltyjen 20 opintopisteen lisäksi Tekniikan Gateway-väylään valitut opiskelijat saavat halutessaan suorittaa erillisellä opinto-oikeudella maksutta tiettyjä opintojaksoja yhdessä tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Infotilaisuudet kesäkuussa - tule mukaan kuulemaan lisää!

Järjestämme kesäkuussa kysely-  ja infotilaisuudet molemmista Gateway-väylistä. Mikäli kauppatieteiden tai tekniikan opiskelu kiinnostaa, kannattaakin tulla kuulolle:

• Kauppatieteiden Vaasa Gatewayn infotilaisuus pidetään Zoomin välityksellä torstaina 10.6.2021 klo 17-18.30. Linkki tapahtumaan.

• Tekniikan Gatewayn infotilaisuus pidetään Zoomin kautta keskiviikkona 16.6.2021 klo 17-18. Linkki tapahtumaan.

Kauppatieteiden Vaasa Gateway

Tekniikan Gateway