Tärkeä tiedote avoimen yliopiston opiskelijoille

Opiskelijaryhmä istuu keskustelemassa
Syksy on avoimessa yliopistossa muutosten aikaa. Opiskelijatietojärjestelmä vaihtuu, minkä vuoksi myös avoimen yliopiston opintoihin ilmoittautumiseen on luvassa muutoksia. Poimi tiedotteestamme tärkeät päivämäärät talteen ja ilmoittaudu syyslukukauden opintoihimme 14.10.2021 klo 16.15 mennessä.

Kuluva lukuvuosi on monella tapaa muutosten vuosi Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa. Opintotarjontaamme on tullut paljon muutoksia ja myös ilmoittautumis- ja opintotietojärjestelmärintamalla puhaltelevat muutoksen tuulet.

Ilmoittautuminen syyslukukauden opintoihin päättyy 14.10.2021 klo 16.15

Nykyinen ILPA ilmoittautumispalvelumme sulkeutuu 14.10.2021 klo 16.15 eli jos haluat vielä ilmoittautua jollekin syksyllä 2021 tai tammikuussa 2022 alkavalle opintojaksolle, tee se hyvissä ajoin ennen lokakuun puoliväliä. Myös siinä tapauksessa, että olet ilmoittautunut jollekin opintojaksollemme jonkun yhteistyöoppilaitoksemme kautta ja olet saanut ns. ILPA-linkin yhteistyöoppilaitoksesta, on tuo ilmoittautumisen toinen osa tehtävä ILPAssa em. määräaikaan mennessä, jotta ehdit saada opinto-oikeuden ja käyttäjätunnukset ennen käyttökatkon alkua. Käyttäjätunnuksia tarvitset mm. voidaksesi liittyä kursseille Moodlessa tai voidaksesi hankkia tiedekirjasto Tritonian kirjastokortin.

WebOodista siirrytään Peppi-järjestelmään

Myös opintotietojärjestelmä vaihtuu, kun Vaasan yliopisto ottaa käyttöön marraskuun puolivälissä uuden opintotietojärjestelmän ja WebOodi vaihtuu Peppi-järjestelmäkokonaisuuteen. Opintotietojärjestelmä WebOodin käyttö päättyy tämän johdosta 21.10.2021 klo 16, ja tästä alkaa reilun kolmen viikon mittainen opintotietojärjestelmien käyttökatko. Käyttökatkon aikana opiskelijoiden henkilötiedot, suoritukset sekä ajankohtaiset kurssi-ilmoittautumiset siirretään Peppiin.

Käyttökatkon aikana WebOodi on lukutilassa. Voit siis tarkastella käyttökatkon alkamisajankohtaan mennessä kertyneitä opintojasi myös käyttökatkon aikana. Opetus ja opiskelu jatkuvat käyttökatkon aikana normaalisti ja mm. Moodle ja Lukkarikone toimivat normaalisti. Käyttökatkon aikana et kuitenkaan voi:

• saada suoritusmerkintöjä tai
  • ladata itse opintosuoritusotetta WebOodista.

Mikäli tarvitset opintosuoritusotteen tähän mennessä kertyneistä opinnoistasi, sinun kannattaa siis käydä lataamassa sähköisesti varmennettu opintosuoritusote WebOodista ennen käyttökatkon alkua. Halutessasi voit tilata virallisen leimatun ja allekirjoitetun opintosuoritusotteen osoitteesta https://link.webropolsurveys.com/S/51FF3C7A40F3D892, myös käyttökatkon aikana.

WebOodin korvaava Pepin Opiskelijan työpöytä avautuu 15.11.2021. Opiskelijan työpöydällä avoimen yliopiston opiskelija voi mm. seurata opintojensa edistymistä, ladata sähköisesti varmennetun opintosuoritusotteen sekä tarkastaa ja muokata omia yhteystietojaan.

Ilmoittautuminen kevätlukukauden 2022 opintoihin avataan joulu-tammikuussa

Uuden ilmoittautumisjärjestelmän käyttöönotto jatkuu vielä käyttökatkon jälkeen ja tuona aikana uusiin avoimen yliopiston opintoihin ilmoittautuminen ei ole mahdollista. Uusi ilmoittautumisjärjestelmä saataneen käyttöön joulukuun 2021 aikana. Tiedotamme asiasta tarkemmin heti, kun aikataulu selviää ja ohjeistamme opiskelijoita tarkemmin sekä Pepin Opiskelijan työpöydän että uuden ilmoittautumisjärjestelmän käyttöön.

Tiedotamme ajankohtaisista kuulumisistamme verkkosivujemme, sosiaalisen median kanavien sekä noin 4 kertaa vuodessa ilmestyvän uutiskirjeen kautta. Suosittelemmekin, että tilaat uutiskirjeemme ja seuraat meitä sosiaalisessa mediassa, niin saat ajantasaiset tiedot ensimmäisten joukossa!

Tilaa uutiskirje tämän linkin kautta

Avoin yliopisto Facebookissa

Avoin yliopisto Instagramissa