Sami Vähämaa yhdysvaltalaisen tiedejärjestön hallitukseen

Sami Vähämaa profiilikuva
Vaasan yliopiston laskentatoimen ja rahoituksen professori Sami Vähämaa on valittu yhdysvaltalaisen tiedejärjestön Southern Finance Associationin hallitukseen kaksivuotiselle toimikaudelle. Vähämaa on ainoa yhdysvaltalaisten yliopistojen ulkopuolelta tuleva edustaja.

Southern Finance Association, SFA, on vuonna 1960 perustettu rahoituksen tiedejärjestö, jonka tarkoituksena on edistää rahoitusalan tieteellisten teosten julkaisutoimintaa sekä alan koulutusta. Järjestö pyrkii lisäämään keskustelua taloudesta kiinnostuneiden viranomaisten sekä liike-elämässä ja korkeakouluissa työskentelevien kesken. SFA julkaisee tunnettua Journal of Financial Research -tiedelehteä.

— Olen yllättynyt, että minut äänestettiin tiedejärjestön kuusihenkiseen hallitukseen ainoana yhdysvaltalaisten yliopistojen ulkopuolelta tulevana edustajana. Olen erittäin iloinen nimityksestä, sanoo Sami Vähämaa.

Vähämaa arvelee nimityksen olevan seurausta hänen aktiivisesta toiminnastaan järjestössä alkaen vuodesta 2006.

— Olen esittänyt tutkimuksiani SFA:n vuotuisessa konferenssissa jo 15 vuoden ajan ja sitä kautta tutustunut moniin kollegoihin, jotka nyt äänestivät minut hallitukseen.

Vähämaan oma tutkimustyö liittyy laaja-alaisesti rahoitusmarkkinoihin, yritysten ja pankkien hallinto- ja ohjausjärjestelmiin, naisjohtajiin ja yritysten vastuullisuuteen.

Vähämaa pitää Yhdysvaltoja tärkeänä maana hänen alansa tutkijoiden verkostoitumisen kannalta, koska rahoituksen tärkeimmät tiedelehdet ja konferenssit ovat yhdysvaltalaisia. Lisäksi valtaosa tieteenalan tutkimuksesta liittyy maan rahoitusmarkkinoihin ja yrityksiin.

Lisätiedot

Sami Vähämaa, laskentatoimen ja rahoituksen professori, Vaasan yliopisto, +358 29 449 8455, sami.vahamaa(@)uwasa.fi

Lue myös

Oivalluksia-podcast: Olisiko naisjohtaja parempi bisnekselle?
Onko seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen huomioiminen hyvää bisnestä?
Southern Finance Associationin verkkosivut

Eniten reaktioita tällä viikolla