Raine Hermans Vaasan yliopiston dekaaniksi

Vaasan yliopiston marmoriportti
Tekniikan tohtori Raine Hermans on nimitetty Vaasan yliopiston Tekniikan ja innovaatiojohtamisen akateemisen yksikön dekaaniksi. Hermans aloittaa tehtävässä 1. heinäkuuta.

Hermansilla on kokemusta työskentelystä niin akateemisessa maailmassa, valtionhallinnossa kuin teollisuudessa. Hän työskentelee tällä hetkellä innovaatiomarkkinaverkosto Xinova Euroopan toimitusjohtajana. Aiemmin Hermans on toiminut johtamistehtävissä muun muassa innovaatiorahoitusta tarjonneessa Tekesissä (nyk. Business Finland) sekä rakennusliike Firalla. Hän toimii myös dosenttina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Hermans on väitellyt tekniikan tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Hänen dekaanikautensa kestää 31.7.2024 saakka.

Dekaani johtaa akateemisen yksikön toimintaa, vastaa sen tuloksellisuudesta, taloudesta ja tehokkuudesta sekä toimii yksikön työntekijöiden esimiehenä. Tehtäviin kuuluu myös akateemisten yksiköiden ja tutkimusalustojen välisen ja akateemisen yksikön yhteistoiminnan edistäminen. Dekaani vastaa koulutusohjelmien laadun kehittämisestä ja valvomisesta.

Tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikön nykyinen dekaani Harry Linnarinne siirtyy Vaasan yliopiston yhteysjohtajaksi 1. heinäkuuta lähtien.

Rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291, jari.kuusisto@uwasa.fi