Anne Bernerin johtama varainhankintakomitea vauhdittaa yliopiston varainhankintaa

Varainhankintakomitea
Vaasan yliopisto on nimennyt ulkoisen varainhankintakomitean ohjaamaan ja tukemaan yliopiston varainhankintakampanjaa. Komitean tarkoitus on viestiä Vaasan yliopistosta ja sen erityisyysvahvuuksista yliopiston potentiaalisille lahjoittajaorganisaatioille ja -henkilöille.

Varainhankintakomitean puheenjohtajana toimii hallitusammattilainen Anne Berner.

– Vaasan yliopiston tutkimus- ja koulutusaloilla on merkittävä vaikutus Suomen talouden kehittymiseen ja johtamisen osaamisen lisäämiseen. Näen vahvasti, että tukemalla Vaasan yliopiston osaamista vahvistamme koko Suomen kansantaloutta ja kehitämme elinvoimaisuutta, Berner kertoo.

Komitean muita jäseniä ovat

• Vaasan yliopiston kunniatohtori ja kansanedustaja Paula Risikko
  • Vaasan yliopiston alumni ja EVA:n johtaja Emilia Kullas
  • Vaasan yliopiston alumni, yrittäjä ja hallitusjäsen Heidi Jaara
  • Vaasan yliopiston alumni ja Microsoft Oy:n toimitusjohtaja Jussi Tolvanen

Yliopiston johdosta varainhankintakomiteaan kuuluvat:

• Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm
  • Vaasan yliopiston hallituksen varapuheenjohtaja Anne Korkiakoski
  • Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto

– On hyvin tärkeää, että tavoitamme kaikki potentiaaliset lahjoittajat sekä Suomesta että ulkomailta. Komitean jäsenet pystyvät laajojen verkostojensa ja kokemuksensa turvin tukemaan meitä varainhankinnassa sekä auttamaan meitä löytämään uusia yhteistyökumppaneita, sanoo Åkerholm.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Lisätietoja:
Hallitusammattilainen Anne Berner, anne.berner@vallilainterior.fi
Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291, jari.kuusisto@uwasa.fi
Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm, johnny.akerholm@uwasa.fi