STARCLUB - Signal-Transmissive-Walls with Embedded Passive Antennas for Radio-Connected Low-Energy Urban Buildings

Suomen akatemia

Hanke kehittää ja osoittaa uuden signaaleja läpäisevän seinän ratkaistakseen langattoman tietoliikenteen uuden haasteen nykyisissä matala- ja tulevilla nollaenergiarakennuksissa. Tiukemmat rakennusten energiankäyttömääräykset edellyttävät ilmatiiviitä ja energiatehokkaita eristeitä, jotka heijastavat tukiasemien radiosignaaleja ja vaikeuttavat matkapuhelimen käyttöä sisällä. Signaalinläpäisevän seinämän hajautetut antennit on liitetty molemmille puolille sopivien mikroaaltopiirien kautta. Ne ovat parhaassa tapauksessa passiivisia ja kattavat kaikki taajuuskaistat, joita käytetään vanhoissa ja tulevissa matkapuhelinverkoissa. Kustannukset ja huoltotoimet vähenevät verrattuna aktiivisiin sähköisiin ratkaisuihin, kuten sisäisen matkapuhelinverkon asentamiseen. Suunnittelemme signaalinläpäisevän seinän monifysikaalisen analyysin avulla, joka kattaa sähkömagneettiset, termodynaamiset, mekaaniset ja akustiset näkökohdat.

Kesto
Hankkeen kesto