Silent Solutions for Clean and Efficient Power Generation

Business Finland logo
Vaasan yliopisto on valmistelemassa tutkimus- ja innovointihanketta ”Silent Engine”, jossa pyritään vähentämään esimerkiksi laivojen, työkoneiden ja hajautetun energiantuotannon aiheuttamaa melua, värähtelyjä ja tärinää - tehokkuudesta ja vähäpäästöisyydestä tinkimättä.

Vaasan yliopiston johtamassa tutkimuskonsortiossa ovat mukana Aalto-yliopisto ja Åbo Akademi. Konsortioon liittymisesta neuvotellaan parhaillaan useiden merkittävien yritysten kanssa eri teollisuudenaloilta. Business Finlandin rahoittamassa valmisteluhankkeessa tavoitellaan yhteistyössä toteutettavaa tutkimus- ja innovointihanketta, joka toteutuessaan alkaa vuonna 2021.

Projektin nimi: Silent Engine - Silent Solutions for Clean and Efficient Power Generation
Projektin johtaja: Maciej Mikulski
Projektipäällikkö: Merja Kangasjärvi