Kansainvälisen liiketoiminnan tutkijat koolla Vaasan yliopistolla

Vaasan yliopiston markkinoinnin yksikkö järjestää kansainvälisen liiketoiminnan alan konferenssin 21.–23. elokuuta Vaasan yliopistolla. Jo kahdettatoista kertaa järjestettävään konferenssiin osallistuu noin 100 kansainvälisen liiketoiminnan alan tutkijaa 20 eri maasta. Konferenssi koostuu kuudesta yleisalustuksesta sekä noin 70 konferenssipaperialustuksesta.
(kuva: flickrcc)

– Konferenssin keskeisinä teema-alueina ovat pk-yritysten kansainvälistyminen, kansainväliset yritysostot ja allianssit sekä yritysten toimintastrategiat kehittyville markkinoille, kertoo konferenssin ja tohtoritutoriaalin pääorganisaattori, kansainvälisen markkinoinnin professori Jorma Larimo.

Konferenssin avajaisissa teknologiajohtaja Heikki Uusitalo tarkastelee teknologiajohtamista monikansallisessa yrityksessä käyttäen ABB Suomea esimerkkinä.

Torstaina konferenssin yleisalustuksissa professorit Pervez Ghauri (King´s College, University of London), Klaus Meyer (China Europe International Business School, Shanghai) sekä Arnold Schuh (Vienna University of Economics and Business) tarkastelevat monipuolisesti kehittyvistä maista olevien yritysten kansainvälistymistä ja kansainvälistymisprosesseihin liittyviä erityispiirteitä.

Perjantain ohjelmaan sisältyvät puolestaan mm. professori Stefan Schmidin (European School of Management, Berlin) yleisalustus emoyritysten ja ulkomaisten tytäryritysten välisistä suhteista sekä professoreiden Jean-Francois Hennart ja Antonella Zucchella (University of Pavia) alustukset nopeasti kansainvälistyneiden yritysten kasvustrategioihin liittyvistä keskeisistä kysymyksistä.

Tapahtumaan liittyy kiinteästi yhden päivän kansainvälinen tohtoritutoriaali, joka toteutetaan yhteistyössä Vaasan yliopiston sekä valtakunnallisen tohtorikoulun – FIGSIB (Finnish Graduade School in International Business) kanssa. Tohtoritutoriaali koostuu kahdesta yleisalustuksesta sekä 25 tohtoriopiskelijoiden alustuksesta, joita kutakin kommentoi kaksi professoria.

Konferenssin nettisivut