Haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin käynnissä

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2017 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on käynnissä 25. tammikuuta asti. Haussa on kuusi kansainvälistä, englanninkielistä maisteriohjelmaa.

Kauppatieteellisessä tiedekunnassa haettavana ovat EPAS-akkreditoidut Finance ja International Business sekä Strategic Business Development -maisteriohjelma. Teknillisessä tiedekunnassa haussa ovat DI-tutkintoon johtavat Wireless Industrial Automation ja uusi tuotantotalouden ohjelma Industrial Systems Analytics sekä kauppatieteiden maisterin tutkintoon johtava Industrial Management.

– Työelämä edellyttää yhä enemmän kansanvälistä osaamista. Kansainvälisissä maisteriohjelmissa tarjotaan erinomaista kokemusta monikulttuurisesta toimintaympäristöstä ja ohjelmiin hakeutuu opiskelijoita niin kotimaasta kuin ulkomailta, sanoo asiantuntija Jaana Istolahti hakija- ja liikkuvuuspalveluista.

Suomessa korkeakoulut alkavat nyt ensimmäistä kertaa periä lukuvuosimaksuja EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tulevilta uusilta tutkinto-opiskelijoilta. Vaasan yliopistossa lukuvuosimaksu vaihtelee 10 000–12 000 euron välillä. Maksut koskevat vain uusia opiskelijoita, jotka aloittavat opintonsa syksyllä 2017.

Maksuvelvollisilla opiskelijoilla on mahdollisuus hakea yliopiston apurahaa, joka vapauttaa kokonaan tai osittain lukuvuosimaksusta. Ensimmäisenä vuonna apurahan saaminen perustuu aikaisempaan opintomenestykseen, toiselle opiskeluvuodelle apuraha myönnetään maisteriohjelman ensimmäisen vuoden opintojen perusteella.

Valinta maisteriohjelmiin tehdään hakemusten perusteella. Koulutusohjelmat valitsevat parhaat hakijat perustuen soveltuvaan alempaan korkeakoulututkintoon, kielitaitoon ja motivaatioon.

Haku maisteriohjelmiin tapahtuu Opintopolku-palvelun kautta. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät verkosta www.uwasa.fi/masterapplication.

Lisätietoja:
Asiantuntija Jaana Istolahti, hakija- ja liikkuvuuspalvelut, p. 029 449 8134