Culture, Values and Justice -konferenssi toukokuussa 2014

Kulttuuri, arvot ja oikeudenmukaisuus ovat aiheena Vaasan yliopistolla 21.–23.5.2014 järjestettävässä kansainvälisessä ja monitieteisessä konferenssissa.
(Kuva: flickrCC)

Sen pääpuhuja on professori Kisor Chakrabarti (USA), joka on arvostettu klassisen intialaisen filosofian ja vertailevan kulttuurintutkimuksen asiantuntija. Hän vierailee Vaasassa jo toistamiseen.

Nykyään kulttuurien kohtaamisen kysymyksiä käsitellään entistä enemmän arvojen ja oikeudenmukaisuuden näkökulmasta. Tämä liittyy kasvavaan tietoisuuteen maailmanlaajuisista sosiaalisista ongelmista. Niihin kuuluvat epätasainen tulonjako, kasvavat terveyserot köyhien ja rikkaiden välillä, sukupuolten jatkuva epätasa-arvo ja ympäristöongelmien aatteelliset juuret. Vaasassa järjestettävä konferenssi käsittelee muun muassa näitä kysymyksiä.

Konferenssin järjestävät filosofian oppiaine ja Kulttuurien kohtaaminen aikansa ilmiönä (IPIT) -tutkijatiimi.

Lisätietoja: filosofian yliopistonlehtori Tommi Lehtonen, puh 029 449 8379, sähköposti: etunimi.sukunimi(at)uwasa.fi