Mentorointiryhmä maahanmuuttajanaisille alkaa marraskuussa – ilmoittaudu viimeistään 5.10.2022

Image
Koulutetuille maahanmuuttajataustaisille naisille suunnatusta ryhmästä saa tukea työnhakuun ja verkostoitumiseen. Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 5.10. saakka.

Vaasan yliopiston SIMHE-palvelut (Supporting Immigrants In Higher Education) sekä Vaasan seudun Auroras-verkosto järjestävät mentorointiryhmän maahanmuuttajataustaisille naisille lukuvuoden 2022–2023 aikana.

Auroras on valtakunnallinen verkosto, joka järjestää työelämäaiheista yksilö- ja ryhmämentorointia koulutetuille maahanmuuttajataustaisille naisille. Verkosto tukee työllistymistä ja kotoutumista suomalaiseen yhteiskuntaan.

Mentorointiryhmässä on mukana mentoreita ja aktoreita, eli valmennettavia. Mentorit ovat suomalaista työelämää tuntevia, hyvin suomea puhuvia naisia. Aktorit ovat Suomeen muuttaneita koulutettuja naisia, jotka haluavat tietoa suomalaisesta työelämästä. Aktoreilta toivotaan riittävää suomen kielen taitoa, koska tapaamisissa puhutaan suomea.

Aktorina:

•        opit tunnistamaan ja kehittämään omaa osaamistasi
  •        saat käytännön työkaluja työnhakuun (CV, työhakemus, LinkedIn)
  •        saat tietoa suomalaisesta työelämästä
  •        opit työelämässä tarvittavaa suomen kielen taitoa
  •        saat apua verkostoitumiseen.

Mentorointiryhmän tapaamiset:

• 3.11.2022 klo 17.00–19.30 Aloitustapaaminen
  • 19.1.2023 klo 17.00–19.30 Välitapaaminen
  • 23.3.2023 klo 17.00–19.30 Välitapaaminen
  • 1.6.2023 klo 17.00–19.30 Lopputapaaminen

Ryhmätapaamiset järjestetään Vaasan yliopiston tiloissa osoitteessa Wolffintie 34, 65200 Vaasa. Tarkempi ohjelma ja mahdolliset teemat tapaamisille ilmoitetaan myöhemmin. Ryhmätapaamisten välisenä aikana mentori–aktori-työskentelyparit tapaavat toisiaan oman aikataulun mukaan.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu aktoriksi 5.10.2022 mennessä lomakkeella. Ryhmään otetaan mukaan noin kymmenen aktoria. Osallistuminen on maksutonta.

Mentoreiksi voivat ilmoittautua koulutetut, suomalaista työelämää hyvin tuntevat naiset.

Ilmoittautuminen mentoriksi ja muut tiedustelut: SIMHE-palvelujen projektipäällikkö Sanna Valkosalo, +358 29 449 8522, simhe.lists@uwasa.fi

Lue lisää Auroras-verkoston mentoroinnista.