Yliopiston väistyvä hallitus haastaa lahjoittamaan Vaasan yliopistolle

Hallituksen haastekampanja
Haastekampanja Vaasan yliopisto tueksi sai näyttävän avauksen, kun Vaasan yliopiston hallitus lahjoitti toimikauden päättymisensä kunniaksi 13 200 euroa yliopiston käynnissä olevaan varainhankintakampanjaan. Samalla hallitus päätti haastaa muutkin mukaan tukemaan Vaasan yliopistoa lahjoittamalla tai puhumalla varainhankintakampanjan puolesta.

Vaasan yliopiston hallitus haastaa:

• Vaasan yliopiston uuden hallituksen ja yliopistokollegion
  • Vaasan yliopiston henkilökunnan
  • Vaasan yliopiston opiskelijat

Hallitus haastaa heidät lahjoittamaan tai kertomaan varainhankintakampanjasta perheelle, ystäville ja työkavereille, lobbaamalla yliopiston puolesta sekä antamalla vinkkejä, ketä kannattaisi lähestyä.

– Vaikka hallituksen jäseninä me teemme luonnollisesti töitä yliopiston hyväksi, lahjoitus on osoitus siitä, että paikka hallituksessa on ollut meille enemmän kuin vain työtä. Haluamme omalta osaltamme olla vaikuttamassa siihen, että Vaasan yliopiston itsenäinen asema säilyy myös tulevaisuudessa. Nyt kun meidän hallituskautemme on päättymässä, vetovastuu myös varainhankinnasta siirtyy uudelle hallitukselle – kiitämme kaikkia osapuolia kuluneista vuosista ja toivomme mitä parhainta menestystä uudelle hallitukselle, sanoo Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm.

Vaasan yliopiston menestys perustuu oman tuloksellisuuden rinnalla yhä enemmän alumnien, ystävien ja tukijoiden panokselle. Polut menestykseen rakennetaan yhteistyöllä. Lahjoituksina kerätyt varat kartoittavat pääomaa, ja sen tuotot Vaasan yliopisto suuntaa tutkimuksen ja sen vaikuttavuuden sekä koulutuksen kehittämiseen.

Pienikin lahjoitussumma on merkittävä. Jokainen 30.6.2022 mennessä Vaasan yliopistolle lahjoitettu euro voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Yksityiset lahjoitukset voi vähentää ansiotuloverotuksessa, kun lahjoituksen määrä on 850–500 000 euroa, yhteisöillä 850–250 000 euroa.

Lahjoittaminen on helppoa. Löydät ohjeet verkkosivuiltamme: uwasa.fi/varainhankinta.

Lisätietoja varainhankintakampanjasta:
Yhteysjohtaja Harry Linnarinne, harry.linnarinne@uwasa.fi, p. 029 449 8705