Opiskelijoiden elokuvaillat joulukuussa

Mikä neuvoksi -elokuvaillat joulukuussa - Mikä neuvoksi movie nigts in December
Mikä neuvoksi tarjoaa Vaasan yliopiston opiskelijoille joulukuussa kolme elokuvailtaa Kino Ritzissä (Kirkkopuistikko 22).

Elokuvat on maksuttomia etukäteen lomakkeen kautta ilmoittautuneille. Ensimmäiset 100 mahtuvat mukaan kuhunkin elokuvaan. Ovet avautuvat puoli tuntia ennen näytöksen alkua, joten saavuthan ajoissa paikalle!

Vaasan yliopisto ja Vaasan yliopiston ylioppilaskunta suhtautuvat epidemian ehkäisyyn vakavasti ja vastuullisesti, ja noudattavat viranomaisten ohjeistuksia tapahtumien järjestämisessä. Muista huolehtia omasta käsihygieniasta tapahtumissa. Mikäli tunnet olosi kipeäksi, älä saavu paikalle tapahtumaan.

Ghostbusters: Afterlife

Tiistaina 7.12. vuorossa on Ghostbusters: Afterlife (2021), joka on Jason Reitmanin ja Ivan Reitmanin seuraava osa alkuperäiseen Ghostbusters-universumiin. Elokuvassa yksinhuoltajaäiti ja hänen kaksi lastaan saapuvat pieneen kaupunkiin ja löytävät yhteytensä alkuperäiseen haamujengiin sekä salaiseen perintöön, jonka heidän isoisänsä on jättänyt jälkeensä.

House of Gucci

Tiistaina 14.12. esitetään uskomattoman tositarinan innoittama elämänkerrallinen rikoselokuva House of Gucci (2021), joka perustuu Sara Gay Fordenin kirjaan The House of Gucci: a Sensational Story of Murder, Madness, Glamour and Greed. Elokuva kertoo Guccin muotisukuun kuuluvan Maurizio Guccin ja tämän vaimon Patrizia Reggianin avioliitosta. Elokuvan on ohjannut Ridley Scott ja sen pääosia esittävät Lady Gaga ja Adam Driver.

West Side Story

Torstaina 16.12. luvassa on musikaalielokuva West Side Story, joka kertoo klassisen tarinan rajoja rikkovasta nuoresta rakkaudesta vuoden 1957 New Yorkissa. Elokuva on Oscar®-voittaja Steven Spielbergin ohjaama ja se perustuu Pulitzer- ja Tony®-voittaja Tony Kushnerin käsikirjoitukseen. Elokuvan perustana on samanniminen Broadway-musikaali, joka taas perustuu löyhästi William Shakespearen näytelmään Romeo ja Julia.

Eniten reaktioita tällä viikolla