Akateemiset työelämätaidot -opintokokonaisuuden aikataulut ovat valmistumassa

Akateemiset työelämätaidot
Urapalveluiden järjestämien urasuunnitteluun ja työelämään liittyvien opintojaksojen aikatauluista osa on jo julkaistu ja osa julkaistaan ensi viikon aikana.

Oman osaamisen tunnistaminen -opintojakson (OPIS0200) syksyn aikataulut on julkaistu. Opintojaksosta järjestetään tänä syksynä kaksi sekaryhmää eli enää ei ole koulutusalakohtaisia ryhmiä. Syksyn toteutukset ovat 25.10.-28.11. ja 8.11.-12.12. Ensimmäinen toteutus järjestetään kokonaan verkkokurssina yhteistyössä MPS LifeWorksin kanssa. Keväällä on lisäksi kaksi toteutusta, joista jälkimmäinen on tarkoitettu ensisijaisesti Työelämävalmiudet uudistuvan, hajautuneen ja digitaalisen työn kontekstissa -moduulin suorittajille.

Oman osaamisen markkinointi ja työnhaku -opintojakso (OPIS0140) järjestetään 1.12.2021-16.1.2022. Se on kokonaan verkkokurssi ja järjestetään yhteistyössä MPS LifeWorksin kanssa.

MPS LifeWorksin kanssa yhteistyössä toteutettavien opintojaksojen ilmoittautumista varten tulee erillinen ilmoittautumislinkki opinto-oppaaseen, Lukkarikoneeseen ja Oodiin.

Koulutusalakohtaisista opintojaksoista, kuten Työmarkkinatietous-opintojaksosta, tiedotetaan kunkin alan opiskelijoita erikseen sähköpostitse, kun aikataulut valmistuvat. Kevätlukukaudella järjestetään kaikkien alojen opiskelijoille yhteiset Portfolio- ja Itsensä työllistäminen -opintojaksot. Niiden aikataulut ilmoitetaan myöhemmin.

Opinto-oppaasta löydät lisää tietoa Akateemiset työelämätaidot -kokonaisuudesta, johon kuuluu mm. Opiskelutaidot-opintojakso. Se on suositeltava etenkin opintonsa juuri aloittaneille, mutta sopii myös muille. Siihen avataan ilmoittautuminen ensi viikolla ja sen voi suorittaa itsenäisesti verkko-opintoina lukuvuoden aikana.

Lisätietoja:
Sunna Vainiomaa