Yliopiston varainhankinta tuotti pääomalahjoituksia 5,3 miljoonaa euroa

Kesäkuun lopussa päättynyt varainhankinta toi yliopistolle 5,3 miljoonaa euroa. Alkuperäinen tavoite, 1 miljoonaa euroa ylittyi reilusti. Yliopiston varainhankintaan osallistuneita on 370.

Valtio on luvannut sijoittaa 2,5-kertaisen summan yliopiston keräämän lahjoituspääoman päälle. Jokainen lahjoituseuro oli yliopistolle 3,5 euron arvoinen. Peruspääomaa yliopisto sai varainhankinnalla lähes 18 miljoonaa euroa.

– Suomenkielisistä yliopistoista varainhankinnassa menestyimme kokoon suhteutettuna selvästi parhaiten, lukuun ottamatta säätiöyliopistoja, rehtori Matti Jakobsson iloitsee.

– Vaasan seudun alue on ollut vahvasti mukana yliopiston menestyksellisessä varainhankinnan kampanjassa. Saatu tuki asettaa yliopistolle velvollisuuden olla entistä aktiivisimmin mukana alueen kehittämisessä ja luoda yhteiskunnallista vaikuttavuutta, kertoo talousjohtaja Jari Lehtimäki.

Yliopisto haluaa huomioida tukijoitaan nimeämällä saleja, kampusalueen polkuja tai pääauditorion tuoleja lahjoittajien mukaan. Vähintään 100 000 euroa lahjoittaneet saavat pysyvän nimikkosalin yliopiston eri rakennuksista tai voi valita pysyvän nimikkopolun yliopiston kampusalueelle viitoituksineen.

Yliopiston peruspääomaan lahjoituksin osallistuneiden nimet on julkaistu varainhankintakampanjan verkkosivuilla. Lista sisältää niiden lahjoittajien nimet, jotka ovat antaneet luvan nimensä julkistamiseen.

Vaasan yliopisto kiittää lämpimästi kaikkia varainhankintaan osallistuneita!

Varainhankintakampanjan verkkosivut