Vaasan yliopiston tutkimusalusta VEBIC hakee uutta johtajaa

Vaasan yliopisto hakee uutta johtajaa luotsaamaan VEBIC-tutkimusalustaa. VEBIC eli Vaasa Energy Business Innovation Centre on Vaasan yliopiston avoin tutkimusalusta, joka yhdistää yliopiston monialaista tutkimusta sekä yritysmaailman osaamista energiantuotannossa ja kestävässä kehityksessä.
VEBIC on Vaasan yliopiston tutkimusalusta, joka yhdistää yliopiston monialaista tutkimusta sekä yritysmaailman osaamista energiantuotannossa ja kestävässä kehityksessä.

VEBICin nykyinen johtaja Krish Sankaran on siirtymässä uusiin haasteisiin helmikuun lopussa. Toistaiseksi VEBICin johtajan tehtäviä hoitaa tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikön dekaani Harry Linnarinne.

Vaasan yliopisto hakee VEBICin johtajaksi energia-alan osaajaa, jonka tehtävänä on korkeatasoisen tutkimustoiminnan kehittäminen ja kansainvälisen energiakeskittymän tulevaisuuden rakentaminen. VEBICin kehittämisessä keskeistä on yhteistyö sidosryhmien kanssa.

– Uudet tutkimusalustat ovat tärkeä osa rohkeasti uudistuvan Vaasan yliopiston strategiaa. Olemme käynnistäneet uuden johtajan rekrytoinnin. Haemme henkilöä, joka haluaa kehittää monialaista energiatutkimusta yhteistyössä yliopiston tutkijoiden ja alueen teollisuuden kanssa sekä edistää energiatutkimuksen kansainvälistä näkyvyyttä, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Lisätiedot

Jari Kuusisto, rehtori, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8291, jari.kuusisto(at)uwasa.fi