Vaasan yliopistolehden kevään numero ilmestynyt

Vaasan yliopistolehden vuoden 2011 ensimmäinen numero on ilmestynyt. Teemana on jälleen yksi yliopiston strategisista painoaloista - monikielisyyden ja -kulttuurisuuden vahvistaminen.

Voit lukea tuoreimmat kuulumiset kampukselta myös lehden sähköisestä versiosta.

Pääjutuissa tuodaan esille yliopiston eri tieteenaloilla tehtävää tutkimusta, joiden yhdistävänä teemana on kansainvälisyys, monikulttuurisuus ja kulttuurienvälisyys. Aiheina ovat muun muassa eri kulttuuritaustoista tulevien työntekijöiden perehdyttäminen, kansallisen kulttuurin vaikutus hallintoon sekä suomalaisen käännösiskelmän kieli. Lisäksi ruotsin kielen professori Harry Lönnroth valottaa monikielisen Suomen historiaa.

Tutustumme kansainväliseen tutkinto-opiskelijaan ja kuulemme hänen mietteitään opiskelusta Suomessa. Minun vaihtoni -palstalla johtamisen tohtoriopiskelija Charlotta Sirén kertoo tutkijavaihdostaan Australian Queenslandissä.

Antoisia lukuhetkiä!

Kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä Vaasan yliopistolehti on suunnattu yliopiston sidosryhmille, alumneille ja muille yliopiston toiminnasta kiinnostuneille. Lehden seuraava numero julkaistaan syyslukukaudella 2011.

Lisätietoja Vaasan yliopistolehdestä