Yliopisto tekee tutkimusta tutuksi Pohjalaisen ja Ilkan kanssa

Mitä siellä yliopistolla oikein tehdään? Tutkimustyö ei aina ole näkyvää, mutta se koskettaa jokaisen arkea tavalla tai toisella. Minä & tiede on uusi yhteistyömuoto, jossa pureudutaan ajankohtaisiin ja mielenkiintoisiin tutkimusaiheisiin.

Yhteistyö näkyy tiedejuttuina lehdissä ja verkossa sekä kaikille avoimina maksuttomina yleisöluentoina. Luennot ovat keskustelevia tapahtumia kahvikupposen äärellä keskellä kaupunkia, Pohjalaisen Monitorilla. Niissä käsitellään ajankohtaisia aiheita kansantajuisesti, ja asiaa taustoitetaan lehtijutulla samalla viikolla. Ensimmäinen yleisöluento järjestetään torstaina 21.3. klo 18.00.

Vaasan yliopisto haluaa olla oman alueensa arjessa mukana tukemassa alueen menestystä ja kansainvälistymistä. Yliopisto haluaa näkyä ja kuulua siellä, missä ihmiset ovat: kaupungilla, kahvipöydissä ja verkossa. Oman alueen ykkösmedia on erinomainen kumppani tieteen popularisoinnille: lukijat saavat pääsyn tutkitun tiedon lähteille ja yliopisto saa uusia kanavia äänelleen.

Yleisöluennot 2013

to 21.3. klo 18
Tohtorikoulutettava Charlotta Sirén: ”Miten opimme yhdessä? Organisaation oppimisen poluilla”

to 25.4.
klo 18
Professori Pirkko Vartiainen & tutkijatohtori Harri Raisio: " Hitausliikkeiden uusi trendi – demokratia, joka ammentaa kansalaisten viisaudesta"

ke 22.5.
klo 18
Professori Hannu Piekkola: ”Vaasan veri ei vapise – ei ainakaan tänä päivänä. Teollisuuden ja aineettomien investointien aatelia”

to 26.9.
Yliopistotutkija Niina Koivunen: ”Johtamisen monet muodot"to 21.11. klo 18
Professori Jussi Kantola: Aihe avoin

Tervetuloa kahvikupin äärelle oppimaan ja oivaltamaan! Vapaa pääsy.

Lisätietoa: www.uwasa.fi/fi/for/media/science