Tiedekirjasto Tritonia laajeni viiden korkeakoulun kirjastoksi

Uudistuneen tiedekirjasto Tritonian avajaistunnelmia. Puhumassa Yrkeshögskolan Novian rehtori Örjan Andersson.

Vaasan tiedekirjasto Tritonia avattiin torstaina 7.1.2010 Vaasan korkeakoulujen yhteisenä kirjastona ja oppimiskeskuksena.

Aiemmin kolmen korkeakoulun ylläpitämä yksikkö laajeni nyt palvelemaan viittä korkeakoulua.

Tritoniassa toimivat tästä lähin Vaasan yliopisto ja Vaasan ammatti-korkeakoulu sekä Hankenin, Åbo Akademin ja Yrkeshögskolan Novian Vaasan yksiköt.

Ammattikorkeakoulujen aiemmin Palosaarella toimineet kirjastot jatkavat toimintaansa nyt osana Tritoniaa. Tällä tavoin voidaan tehostaa toimintaa ja välttää esimerkiksi päällekkäisiä aineistohankintoja. Tavoitteena on, että yhdistyminen helpottaa yhteistyötä korkeakoulujen oppiaineiden kanssa opetuksen ja tutkimuksen vahvistamiseksi.

Kirjastopalvelujen lisäksi korkeakoulujen henkilökunnalle tarjotaan jatkossa yhtäläiset palvelut myös verkko-opetuksen kehittämiseksi. Tritonian oppimiskeskus antaa korkeakoulujen henkilökunnalle pedagogista ja tieto- ja viestintäteknistä tukea koulutusten ja ohjauksen kautta.

Tritonian sivut