Tärkeää tietoa sähköposteihin liittyen

Kevään 2015 aikana on ilmennyt ajoittaisia Vaasan yliopistosta riippumattomia ongelmia erityisesti @hotmail.com, @outlook.com, @me.com sekä @live.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin liittyen.

Kursseilla, joilla käytetään verkko-oppimisympäristö Moodlea, on lähetetty kurssiavain ja kirjautumisohjeet opiskelijoille massapostituksena. Kevään 2015 aikana viestin perillemeno-ongelmia on esiintynyt erityisesti @hotmail.com, @outlook.com, @me.com sekä @live.com -päätteisten osoitteiden kanssa.

Ongelmatapauksissa avoimesta yliopistosta lähetetyt viestit eivät ole tulleet perille, koska nämä ilmaissähköpostipalvelut tulkitsevat yliopistolta lähetetyt viestit virheellisesti roskapostiksi. Postit eivät myöskään aina edes näy roskapostilaatikoissa, vaikka viesti on lähetetty. Kehotamme käyttämään yhteystiedoissa jotain muuta sähköpostiosoitetta kuin edellä mainittuja, mikäli mahdollista. Ota siis yhteys avoimeen yliopistoon, mikäli kurssiavainta tai muuta tärkeää tietoa ei kuulu, vaikka kurssi on jo alkanut.

Kurssiavainten lähetys lukuvuonna 2015-2016:

Kursseilla, joilla on käytössä Moodle verkko-oppimisympäristö, lähetetään kurssiavain ja kirjautumisohjeet tekstiviestinä opiskelijan ilmoittamaan puhelinnumeroon.

Ota kysymyksissä yhteyttä

puh: 029 449 8190