Palosaaren kampusalue on siirtynyt 30.4. Vaasan yliopiston ja Vaasan kaupungin omistukseen

Vaasan yliopisto ja Vaasan kaupunki ilmoittivat 14.3. valmistelevansa yliopiston käytössä olevien rakennusten ja maa-alueen ostamista Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:ltä noin 26 miljoonan euron kauppahintaan. Lopullinen kauppa on nyt toteutunut, ja Palosaaren kampusalue on 30.4.2019 siirtynyt Vaasan Merikampus Oy:n hallintaan.
Kaupantekotilaisuudessa vasemmalta oikealle Vaasan kaupungin konserni- ja muutosjohtaja Jan Finne, Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto ja SYK Oy:n toimitusjohtaja Mauno Sievänen.

Vaasan Merikampus Oy on Vaasan yliopiston ja Vaasan kaupungin yhteinen yhtiö, jonka tarkoituksena on hallinnoida ja kehittää yliopiston käytössä olevaa lähes 30 000 m²:n kiinteistöpinta-alaa, jota käyttää päivittäin 500 työntekijää ja 5000 opiskelijaa. Yliopisto omistaa Vaasan Merikampus Oy:stä kaksi kolmasosaa ja kaupunki yhden kolmasosan. Yliopiston jäsenet yhtiön hallituksessa ovat yliopiston hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm, rehtori Jari Kuusisto ja Vaasan opiskelija-asuntosäätiön toimitusjohtaja Marko Ylimäki.