Opiskelu kesällä 2017

Opintojen etenemistä voi edistää kesäajan opiskelulla.

Vaasan yliopisto järjestää kesällä 2017 kaksi kesätenttipäivää lauantaina 10.6. ja 8.7.2017 klo 12–15. Kesätenttiin ilmoittaudutaan normaalisti WebOodin kautta. Lisätietoja kesätenteistä löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Kesäajan opinnot.

Sähköinen tenttipalvelu on kiinni 29.6. versiopäivityksen ja 12.-14.7. lomien vuoksi. Muuten EXAM-sali on auki koko kesän ma-pe ja lisäksi kesätenttipäivinä 10.6. ja 8.7. Lisätietoja sähköisestä tenttipalvelusta löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Sähköinen tenttiminen.

Mikäli opiskelet kesällä päätoimisesti (5 op/kk), voit hakea kesäopintotukea. Kesätukeen oikeuttava suoritus tulee tehdä 15.9. mennessä. Kesätukeen oikeuttavia suorituksia ovat esim. tentti, essee, luentopäiväkirja tai muu harjoitustyö, tutkielma, harjoittelu. Tarkempia tietoja kesäajan opintotuesta kohdasta Opintotuki kesän ajalle. Kesäopintotukea voit hakea Kelan asiointipalvelun kautta.

Perustutkinto-opiskelija voi hakea puoltoa suorittaakseen valmistumista edistäviä ja yliopiston koulutusprofiilin mukaisia opintoja Vaasan kesäyliopistossa ja Vaasan yliopiston Avoimessa yliopistossa tai muussa yliopistotasoisia opintoja tarjoavassa yksikössä. Puolto on aina haettava ennen opintojen alkamista. Lisätietoja kohdasta Muualla suoritettavat opinnot.

Luotsin 1. kerroksen keskitetyt opiskelijoiden palvelut ovat avoinna koko kesän. Tervahovin ja Fabriikin palvelupisteiden henkilökunta on paikalla pääosin kesäkuussa ja elokuussa.

Tietohallinnon helpdeskin eli IT-tukipalvelut tavoitat sähköpostitse osoitteesta it(a)uwasa.fi ja puhelimitse numerosta 029 449 8001.

Tritonian Yliopistonrannan toimipiste on auki koko kesä-, heinä- ja elokuun. Kesä- ja elokuussa kirjaston tilat ovat asiakkaiden käytettävissä perjantaisin klo 9-14 itsepalveluperiaatteella. Lauantaisin kirjasto on suljettu. Katso tarkemmat tiedot Tritonian verkkosivuilta kohdasta Aukioloajat.

YTHS:n Vaasan toimipiste on suljettu 3.7.–6.8.2017. lääkäreitä ei ole paikalla enää 21.6. jälkeen. Katso myös poikkeustiedote YTHS:n kesäaukioloajoista.

Katso myös Lukuvuoden 2017–2018 opetusajat. Rakennusten ja kampusalueen ravintoloiden aukioloajat löydät tiedotteesta Yliopisto kesällä 2017.