Haku Vaasan yliopiston suomenkielisiin maisteriopintoihin on käynnistynyt

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2017 alkaviin suomenkielisiin maisteriopintoihin on käynnissä 25. tammikuuta asti. Haussa on viisitoista maisteriohjelmaa hallintotieteiden, kauppatieteiden, tekniikan ja viestintätieteiden alalla.
Haku maisteriohjelmiin tapahtuu osoitteessa www.opintopolku.fi.

Suomenkielisten maisteriohjelmien valinnat perustuvat hakijoiden aikaisempiin korkeakoulututkintoihin tai -opintoihin. Suomenkielisiin maisteriohjelmiin on tarjolla 150 opiskelupaikkaa. Viime keväänä maisterikoulutukseen haki 819 hakijaa.  Avoimen yliopiston väylän kautta valitaan noin 40 uutta opiskelijaa.

Uutena maisteriohjelmana käynnistyy Kokkolassa liiketoiminnan kehittämisen maisteriohjelma, joka on Vaasan yliopiston kauppatieteellisen tiedekunnan ja Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen yhteistyön tulos. Liiketoiminnan kehittämisen maisteriohjelma antaa valmiuksia erityisesti yritysten kehittämistehtäviin. Suunnittelussa on huomioitu maakunnan elinkeinoelämän kehittämistarpeet sekä aikuisopiskelijoiden tarpeet.

Myös haku Vaasan yliopiston syksyllä 2017 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on käynnissä 25. tammikuuta asti. Haussa on kuusi kansainvälistä, englanninkielistä maisteriohjelmaa.

Haku maisteriohjelmiin tapahtuu osoitteessa www.opintopolku.fi.

Hakuohjeet ja valintaperusteet suomenkielisiin maisteriohjelmiin löytyvät yliopiston verkkosivuilta www.uwasa.fi/hakijat sekä www.opintopolku.fi-sivuilta. Hakuohjeet ja valintaperusteet kansainvälisiin maisteriohjelmiin löytyvät verkosta www.uwasa.fi/masterapplication.

Lisätiedot:

Suomenkieliset maisteriohjelmat: Asiantuntija Miisa Aho, hakija- ja liikkuvuuspalvelut, p. 029 449 8166,
Kansainväliset maisteriohjelmat: Asiantuntija Jaana Istolahti, hakija- ja liikkuvuuspalvelut, p. 029 449 8134
Palveluvastaava Juhani Moisio, hakija- ja liikkuvuuspalvelut, p. 029 449 8135