Ilmajoen kunta lahjoitti 5 000 euroa yliopistolle

Ilmajoen kunta osallistuu Vaasan yliopiston peruspääoman kasvattamiseen 5 000 euron lahjoituksella. Asiasta päätti Ilmajoen kunnanhallitus yksimielisesti 14.3.2011.

- Pienellä lahjoituksellamme haluamme viestiä tyytyväisyyttämme Vaasan yliopiston järjestämään opetukseen ja tutkimukseen. Samalla viestimme siitä, että pidämme äärimmäisen tärkeänä Vaasan yliopiston säilymistä ja sen edelleen kehittymistä Vaasassa. Erityisen ilahtuneita olemme siitä, miten hyödylliseksi Vaasan seudun teollisuus on kokenut yliopiston läsnäolon, kunnanjohtaja Seppo Pirttikoski toteaa lahjoituksesta.

Yliopistojen varainkeruukampanjointi jatkuu nykymuodossaan kesäkuulle 2011. Lahjoitettavat varat kartuttavat yliopistojen peruspääomaa, josta saatavalla tuotolla kehitetään yliopiston toimintaa tulevaisuudessa.

Lue lisää Vaasan yliopiston varainhankinnasta