Ikääntyvien yliopiston luennot 31.1. - 19.3.2013,

Ikääntyvien yliopiston kevään 2013 luentosarjan teemana Tulevaisuuden tiellä - päämäärä tuntematon

Tulevaisuuden tiellä – päämäärä tuntematon?

Luennot pidetään Vaasan yliopistolla
(Wolffintie 34, Vaasa). Luennoille ovat tervetulleita
kaikki kiinnostuneet.

Tarkemmat tiedot luentojen sisällöstä

Torstai 31.1. klo 15.00-16.30
Maakuntien tulevaisuus
Professori, dekaani Hannu Katajamäki
Sali: Auditorio Nissi, Tiedekirjasto Tritonia

Tiistai 12.2. klo 15.00-16.30
Tulevaisuuteen Sinisen kirjan siivin
Kehitys- ja strategiapäällikkö Marja-Riitta Vest
Sali: Kurten-sali, Tervahovi

Tiistai 12.3. klo 15.00-16.30
Lähiruokaa helposti - Vastaus
tulevaisuuden kuluttajan toiveisiin?
Tutkijatohtori Hanna Leipämaa-Leskinen
Sali: EPV Energia F119, Fabriikki

Tiistai 19.3. klo 15.00-16.30
Työelämä nyt - miten tähän on tultu?
Professori Juha Siltala
Sali: Auditorio Wolff, Tervahovi

Ilmoittautumiset ja maksut

Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisellä lomakkeella Vaasan kesäyliopistoon. Lomake
löytyy osoitteesta www.vaasankesayliopisto.fi . Ilmoittautua voi myös luentojen yhteydessä paperilomakkeella. Luentosarjan osallistumismaksu on 20 €. Yksittäisen luennon hinta on 10 €.
Maksu laskutetaan. Vaasan yliopiston opiskelijoille luennot ovat maksuttomia opiskelijakortilla.

Ikääntyvien yliopiston toiminta

Ikääntyvien yliopisto tarjoaa ajankohtaista ja mielenkintoista tutkimustietoa korkeatasoisten luentojn muodossa ikääntyviä kiinnostavista asioista  ilman arvosana- tai suoritusvelvoitteita.  Syksyisin ja keväisin järjestetään luentosarja yhteisellä teemalla. Tärkeänä tavoitteena on persoonallisuuden ja maailmankuvan avartaminen, koulutuksellisen tasa-arvon ja omien vaikutusmahdollisuuksien lisääminen sekä sosiaalisten kontaktien edelleen viriäminen.  Kaikki ovat tervetulleita luennoille riippumatta pohjakoulutuksesta eikä  ikärajoja  osallistumiselle ole asetettu. Luentosarjan järjestäjinä toimivat Vaasan kesäyliopisto (www.vaasankesayliopisto.fi), Vaasa-opisto (www.vaasa.fi/vaasa-opisto) ja Vaasan yliopiston avoin yliopisto (www.uwasa.fi/avoin). Luennoille ilmoittaudutaan www.vaasankesayliopisto.fi.

Ikääntyvien yliopiston kummin,  emeritusprofessori Kari Uusikylän sanoin:

”On hienoa olla ikis-yliopiston kummisetä! Me ikäihmiset tiedämme, että itsemme sivistämisen halu  ja oppimien ilo eivät lopu eläkeiässä. On mukava tavata ikätovereita ikis-yliopistossa!”

Mahdolliset haastateltavat

Ikääntyvien yliopiston opiskelijat tulevat mielellään paikalle hyvissä ajoin ennen luentojen alkua, joten osallistujia on helppo haastatella ennen luentojen alkamista. Tarvittaessa Vaasan kesäyliopisto on yhteydessä opiskelijoihin, mikäli halutaan varata erillisiä haastattelu- tai kuvausaikoja.

Lisätietoa Ikääntyvien yliopistojen toiminnasta antavat mielellään:

rehtori Sannasirkku Autio, Vaasa-opisto, 050 5667795, sannasirkku.autio@vaasa.fi
opintopäällikkö Sonja Hakala, Vaasan yliopiston Avoin yliopisto, 029 449 8188, sonja.hakala@uwasa.fi
vs. rehtori Miia Äkkinen, Vaasan kesäyliopisto, 044 754 5780, miia.akkinen@vaasankesayliopisto.fi